Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر از توابع استان زنجان گفت: این شکارچی متخلف شامگاه جمعه /۲۵ مرداد ماه/ حین شکار در روستای چمرود شهرستان سلطانیه، در دام محیط‌بانان گرفتار شد.

محمدهادی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج تیر فشنگ ساچمه نیز از این شکارچی غیرمجاز که در فصل ممنوعه و به قصد شکار حیات وحش وارد این روستا شده بود کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: شکارچی متخلف دستگیر شده که بومی منطقه است قصد داشت با سلاح غیرمجاز به شکار حیات وحش اقدام کند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر در رسیدن به هدف خود ناکام ماند.

کاظمی افزود: برای این فرد خاطی پرونده تخلف تشکیل و به منظور رسیدگی و اعمال قانون به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلطانیه، معرفی شد.

وی از شکارچیان خاطی خواست از شکار غیرمجاز حیات وحش در همه ایام به ویژه در فصل ممنوعه به جد اجتناب کنند و یقین بدانند که محیط بانان بطور شبانه روز مناطق تحت مدیریت و همچنین اراضی آزاد را رصد و پایش می‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: محیط‌بانان در صورت مشاهده شکارچیان و صیادان خاطی بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی خواهند کرد و از عموم مردم نیز انتظار می رود از مناطق خود حفاظت کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف بلافاصله موضوع را به محیط بانان یا ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان ها اطلاع دهند چراکه طبیعت و حیات وحش متعلق به همه مردم است.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید