Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در واشنگتن پس از آنکه دولت جبل الطارق به درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش گریس ۱ جواب مثبت نداد، به مصادره نفت این کشتی رای داد.

دادگاه بخش کلمبیا که سابقه ای طولانی در صدور آرای ضد ایرانی و مصادره اموال ایران به خصوص به نفع صهیونیست ها دارد، مدعی شده اسنادی را در اختیار دارد که نشان می دهد طرحی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از نظر رژیم آمریکا یک سازمان تروریستی خارجی شناخته شده است، برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی این کشور به منظور پشتیبانی از حمل قاچاق به سوریه از ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ادعای این دادگاه، این طرح شامل طرف‌های مختلف وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با سفرهای فریبنده گریس ۱ افزایش یافت. شبکه‌ای از شرکت‌های پیشران که  گفته می‌شود میلیون‌ها دلار در حمایت از چنین طرح‌هایی پولشویی کرده اند.

این حکم در حالی خواستار توقیف نفتکش شده است که تاکید دارد باید پرونده رسیدگی شود و از لحاظ حقوقی تا زمان اثبات ادعا، فرض بر برائت است.

دادگاه بخش کلمبیای واشنگتن، قیمت نفت این نفتکش را ۹۹۵ هزار دلار آمریکا برآورد کرده و مدعی شده است که به دلیل نقض مقررات مالی آمریکا، به کلاهبرداری، پولشویی و نقض مقررات مربوط به مبارزه با تروریسم متهم هستند.

دیوان عالی جبل الطارق صبح روز گذشته (پنجشنبه) تصمیم گیری درخصوص رفع توقیف نفتکش گریس ۱ را به دنبال درخواست آمریکا از مقامات آن کشور و کارشکنی ایالات متحده، تا عصر روز گذشته به تعویق انداخته بود.

نفتکش گریس ۱ حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت ایران که از چهارم ژوئیه امسال توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد، باعث ایجاد بحران دیپلماتیک بین تهران و لندن شد.

در نوزدهم ژوئیه، ایران نیز به علت "عدم رعایت مقررات بین المللی" یک تانکر نفتی انگلیس به نام "Stena Impero""استنا ایمپرو" را در تنگه هرمز توقیف کرد.

به دنبال آزادی کشتی گریس ۱ توسط دولت جبل الطارق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه خدمه این نفتکش را تهدید و اعلام کرده است که روادید آنان را باطل می کند.

مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم شامگاه پنج شنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی مدعی شد کشتی گریس ۱ به نیروهای سپاه پاسداران ایران در انتقال نفت از ایران به سوریه کمک می کرده و این می تواند عواقب جدی برای هر شخص مرتبط با گریس ۱ به همراه آورد.

وی همچنین هشدار داد که آمریکا قصد دارد روادید کارکنان کشتی گریس ۱ را باطل کند.

کارشکنی و اقدامات منفی آمریکا در خصوص آزادسازی نفتکش گریس ۱ که تحت اجاره ایران قرار داشته است، از سوی کارشناسان و ناظران سیاسی و حقوقی، اقدامی علیه آزادی کشتیرانی در آب‌های بین المللی ارزیابی شده است.


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا

برپایی چادرهای تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوزه دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل آمریکا به رغم هشدار و مخالفت مسئولان دانشگاه/ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی در شهر تامپا ایالت فلوریدا آمریکا/ زوما نیروهای گارد ایالتی مشغول مقابله با دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس در شهر آستن ایالت تگزاس آمریکا/ زوما مسابقه سومو (کشتی سنتی ژاپنی) با گریه بچه در معبد "سنسوجی" در شهر توکیو/ رویترز دستکم 120 کشته در اثر سیل ناشی از شکستن یک سد در مرکز کنیا/ رویترز و خبرگزاری فرانسه شعار "پایان صهیونیستم" در کنار چادرهای تحصن دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ایالتی " اِوِرگرین" در واشنگتن آمریکا/ رویترز "صهیونیسم یعنی تروریسم" شعاری در جریان اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا/ رویترز جلسه محاکمه 9 مرد در دادگاهی در شهر اشتوتگارت آلمان به اتهام توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت آلمان و احیای امپراتوری آلمان/ ایستگاه قطارهای سریع السیر در شهر نانجینگ چین/ DDP مسابقات دو نیمه ماراتون در مسکو/ تاس کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از جشن قهرمانی اینترمیلان تا روز نخل مسیحیان ارتدوکس

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا