Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: برنامه ای در قالب یک پروژه تحقیقاتی در استان داریم تا ببینیم سیر انجام کارهای مردم در ادارات چطور است و چند دستگاه به عنوان نمونه و پایلوت انتخاب می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدجواد فدایی، صبح امروز (26 مرداد) در پنجمین جلسه شورای اداری استان در سال جاری و در آستانه غدیر خم؛ با گرامیداشت ۲۶ مرداد ضمن قدردانی صبر و استقامت و پایداری آزادگان گفت: در آستانه هفته دولت هستیم و هفته دولت از جهات مختلف مورد توجه است؛ جنبه اول، یادآور خاطره مدیران بزرگی هم چون شهید رجایی و باهنر است که از سبک مدیریت و زندگی این بزرگان مطلع شویم و از ساده زیستی و دلسوزی آن ها در زندگی و امور مردم درس بگیریم و جنبه دوم، فرصتی است که مدیران و مسئولین دستگاه ها، عملکرد خود را مرور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان افزود: در سال گذشته با همت و تلاش مدیران سخت کوش استان کارهای خوبی دربخش های مختلفی شده و از خدا می خواهم کمک کند تا این فعالیت ها را ادامه دهیم.

 

 

وی از مدیران درخواست کرد: از فرصت هفته دولت استفاده کنند و به طور مشخص، علاوه بر آمار و ارقام، تاثیری که در توسعه استان و مردم داشتند ارائه دهند.

 

 

فدایی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال رتبه هفتم را داشتیم، گفت: در سال گذشته کارهای خوبی انجام شد، 41 هزار و 700 نفر شغل ایجاد شده است که 124 درصد هدف گذاری در بخش اشتغال بود و در موضوع اشتغال خرد و خوداشتغالی و اشتغال های خانگی، 156 میلیارد تومان با تسهیلات 4 درصد پرداخت شد و قرار شد 11 هزار شغل ایجاد شود و در اشتغال روستایی و عشایری، 309 میلیارد تومان تسهیلات 6 درصد پرداخت شد برای اینکه 5 هزار و 663 شغل ایجاد شود.

 

 

وی افزود: در تولید واحد های نیمه فعال و تکمیل واحد ها رتبه پنجم را داریم و برای افزایش تولید واحد های نیمه فعال و تکمیل واحد ها حدود 50 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال فراگی پرداخت شد و 961 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و منابع بانکی بوده است.

 

 

استاندار کرمان ابراز داشت: مجوز 159 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی صادر شده است و از صندوق توسعه ملی 90 میلیارد تومان برای هزار و 702 طرح کشاورزی پرداخت شد.

 

 

وی در پرداخت تسهیلات گلخانه ای گفت: این تسهیلات از محل بند الف تبصره 18، 17 و نیم میلیارد تومان قراردارد منعقد شد که 106 میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که این ارقام 56 درصد کل اعتبار پرداختی کشور است و کرمان رتبه اول را در بین استان های دیگر دارد.

 

فدایی با شاره به  بخش اشتغال خانوار های تحت پوشش کمیته افزود: در سال گذشته 6 هزار 800 شغل ایجاد شده که 700 مورد افتتاح نیروگاه های 5 کیلو واتی داشتیم و امسال نیز تا پایان سال در برنامه است که هزار واحد دیگر به بهره برداری برسد.

 

 

وی در بخش تامین آب شهرها اشاره کرد: برای همه شهرها برنامه تامین آب داریم امسال با پیگیری که در سازمان مدیریت برنامه ریزی و آب منطقه ای، افزایش خوبی در تامین اعتبارات شهری داشتیم که برای یکی از پروژه های انتقال آب حدود 9 هزار 500 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

 

استاندار کرمان در خصوص طرح آب اضطراری کرمان گفت: این طرح به بهره برداری می رسد و کار خوبی که شده در استان کرمان، 3 شهر پروژه اجرای فاضلاب توسط بخش خصوصی صورت گرفته و با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان در حال اجرا است.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 17 پروژه آماده افتتاح داریم با 14 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری که 2هزار و 400 شغل مستقیم، 7 هزار 700 شغل غیر مستقیم که امیدواریم در هفته دولت با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری برسد.

 

فدایی همه موفقیت ها را نشان دهنده مدیران فعال دانست و گفت: آنچه که ما از مدیران انتظار داریم این است به دلیل عقب ماندگی های و مشکلاتی که مردم دارند، فعالیت مضاعف داشته باشند.

 

 

وی گفت: در تصمیم گیری و ایجاد تعهد در تصمیمات دقیق کارشناسی بعضا احساس ضعف داریم، سرعت عمل در کارها، استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی مخصوصا ظرفیت هایی که خود متقاضی مطلع است و آنچه که در بعضی جلسات اشاره شد، تعهداتی که در جلسات داریم، باید پایبند باشیم.

 

 

استاندارکرمان بر دید یکسان مدیریت ها در مورد اولویت های استان تاکید کرد و گفت: وقتی یک متقاضی به دستگاه مراجعه تا واحد تولیدی ایجاد کند دستگاه اجرایی باید به عنوان کارآفرین به آن نگاه کند و درخواست دارم به عنوان متقاضی نگاه نکنیم بلکه به عنوان کارافرین نگاه کنیم.

 

 

وی درنهایت گفت: برنامه ای که ما در قالب یک پروژه تحقیقاتی در استان قرار است انجام شود، می خواهیم ببینیم سیر انجام کارهای مردم در ادارات چطور است و چند دستگاه به عنوان نمونه و پایلوت انتخاب می کنیم که به مدت 6 ماه افرادی در ادارات مستقر شوند و از مراجعین سوال بپرسند، لذا ظرف چند روز آینده چند دستگاه به عنوان دستگاه پایلوت انتخاب می شوند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر نماز جمعه گلپایگان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي روزنامه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه شبستان یزد جلسه شورای اداری استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه

عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : تعهد اشتغال استان کرمانشاه در سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۵۴ نفر بوده که ۱۱۶ درصد تحقق داشته است و یکی دیگر از موارد مهم در سنجش اشتغال ایجاد شده افزایش بیمه‌شدگان اجباری در نهاد‌های بیمه‌گر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: امسال تعهد اشتغال در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه بر اساس اعلام وزارت کار ۲۶ هزار فرصت است که سهم هر دستگاه و شهرستان در آن دیده شده و به صورت ویژه برای صمت، گردشگری و کشاورزی تکالیف بیشتری مشخص شده است.

محمدی تصریح کرد: امسال سهم اشتغال به صورت کشوری کاهش یافته که توانایی و میزان تحقق هر استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ بیکاری فصلی اعلام شده نرخ بیکاری در استان کرمانشاه افزایش یافته، اما میانگین سالانه نرخ بیکاری در استان قطعا کمتر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی استانداری کرمانشاه در بحث اشتغال طی سال گذشته احیای واحد‌های راکد بوده که طی آن ۲۰ واحد صنعتی و بیش از ۲۰ واحد کشاورزی بر اساس برنامه مدون مجدد به چرخه تولید بازگشتند و این مهم نیز امسال در اولویت قرار دارد.

محمدی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی امسال با تاکید استاندار کرمانشاه برای گردشگری و توریست سلامت به صورت ویژه از کشور عراق برنامه‌ریزی شده و همچنین افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی مانند بیواتانول و تکمیل زنجیر ارزش صنایع کشاورزی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با وجود آن که دیرتر از سایر مناطق مصوب جدید به استان کرمانشاه ابلاغ شد، اما برنامه‌های لازم با سرعت بیشتری اجرا شد و مدیرعامل و هیأت مدیره منطقه آزاد نیز طی هفته گذشته انتخاب شدند و پس از تصویب طرح جامع آماده واگذاری زمین و سرمایه‌گذاری هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به دلیل اینکه در حوزه بخش خصوصی قرار دارد باید بخش زیادی توسط سرمایه‌گذاران تأمین شود و دولت نیز کمک‌هایی را خواهد داشت.

محمدی گفت: به دنبال تأسیس صندوق توسعه برای منطقه آزاد قصرشیرین هستیم که بتوانیم مشارکت مردم را در حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب بر آن مشارکت مردم در اقتصاد تاکید دارند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند