Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@10:00:04 GMT

آغاز نشست رسانه‌ای هیات مدیره خانه سینما

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۱۶۴۷

آغاز نشست رسانه‌ای هیات مدیره خانه سینما

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای هیات مدیره خانه سینما با حضور اهالی رسانه، همایون اسعدیان، سعید عقیقی و مصطفی احمدی مرتضی رزاق کریمی برگزار شد.

همایون اسعدیان کارگردان در نشست رسانه‌ای هیات مدیره خانه سینما گفت:در دوره شمقدری خانه سینما را بستند که این موضوع باعث شد اهالی سینما برای بازگشایی آن همدل شوند و خروجی آن بازشدن خانه سینما بود که از آن روزها حدود شش سال می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بسته شدن خانه سینما برای اهالی آن درس‌هایی داشت و متوجه شدیم این مشکلات وجود دارد و شاید در دوره شمقدری دیگری دوباره بسته شود.

اسعدیان بیان کرد:۳۱ صنف سینما در آن زمان نمی‌دانستند از لحاط حقوقی قانونی نبودند و پلاک ثبتی ندارد فقط هویت به لحاظ اعتبار داشتیم و هر کاری انجام می‌شد بر اساس اعتبار سینماگران بود.با بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم ثبت قانونی تک تک خانه سینما به شکل مستقل است و جای آن‌ها در وزارت کار است.

وی گفت:درست است که هویت فرهنگی زیر نظر وزارت ارشاد است اما هویت صنفی ما زیر نطر وزارت کار است.

اسعدیان ادامه داد:در سال ۹۲ اکثریت اعضا به این رای دادند که صنوف بروند و ثبت قانونی وزارت کار شوند تا همه کار‌های ما طبق دیگر صنوف قانونی پیش برود که پلاک و شناسه و هویت مستقل پیدا کردن پیامد این ثبت خواهد بود.

وی افزود: از آن به بعد هیات مدیره‌ها موظف شدند صنوفشان باید در وزارت کار ثبت قانونی شود البته برخی‌ها به سرعت این کار را کردند، اما برخی‌ها به کندی به آن پرداختند.

اسعدیان گفت:هیات مدیره ما سعی کرد که همه اصناف باید ثبت وزارت کار شوند و گفتیم اگر ثبت نشوید ممکن است نتوانید وارد مجمع عمومی شوید؛ طی جلسات متعدد با روسای صنوف چندین بار اعلام کردیم که برخی صنوف مانند صنف مدرسان، جلوه‌های بصری نمی‌توانند ثبت قانونی در وزارت کار شوند و هرکدام دلایلی دارد که از آن ۱۱ صنف دعوت نشده و برخی در شرف ثبت هستند و برخی هم نمی‌خواهند ثبت شوند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را ثبت کنیم.

وی افزود:دوستان انجمن آهنگسازان می‌گویند دوست نداریم شان ما زیر سوال برود پس نمی‌خواهیم ثبت شویم.

اسعدیان گفت:اگر این سخت گیری ها برای ثبت قانونی در وزارت کار نمی کردیم خانه سینما به لحاظ حقوقی دچار مشکل می شد و این را رسما به عزیزان اعلام کردیم و مدارکش هم موجود است اما صنوفی که هنوز این مرحله را طی نکردند هیچ چیز از آنها حدف نمی شود اما تا زمانی که خودشان ثبت نکنند برای انتخابات نمی توانند حضور داشته باشند.

کارگردان سینمای ایران بیان کرد:در کل ما روز ۲۸ مرداد جلسه مجمع را با ۲۱ صنف پیش بردیم و تا زمانی که مشکل آن ۱۱ صنف حل نشود حضور نخواهند داشت.

وی گفت:در شورای عالی تهیه کنندگان ۴ تشکل وجود دارد که در وزارت کار ثبت شده اند، اما جالب اینجاست شورای عالی تهیه کنندگان به ثبت اداره کار نرسیده است و اعلام کردیم با این تفاسیر، حصور شورای عالی تا زمانی که ثبت اداره کار نشوند نمی‌توانند در جلسه مجمع عمومی خانه سینما برای انتخابات حضور داشته باشند.

 اسعدیان ادامه داد:در بحث مالی با افتخار می‌گوییم ۳۵ درصد خرج رفاهی اعضای خانه سینما شده است و در مورد کارت هدیه‌های ۲۰۰ هزارتومانی که جنجال زیادی به پا کرده بود مصاحبه مفصلی با جزئیات انجام دادم.

وی بیان کرد:سایتی که با بودجه شمقدری در حال حاضر دلسوز خانه سینما شده قبل همین آقا خانه سینما را بست و ما یادمان نرفته چه بلایی در دوره شمقدری به سر سینما آمده است.

در حال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری