Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر پرداخت تسهیلات اعتباری از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: امسال ۳۰۰ هکتار طرح گلخانه‌ای محصولات کشاورزی استان بوشهر اجراء می‌شود. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی درویشی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر از 2 برابر شدن اراضی گلخانه‌ای استان بوشهر در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار داشت: اکنون اراضی گلخانه‌ای استان بوشهر به 320 هکتار افزایش یافته که طرح‌های مهمی امسال در این عرصه اجراء می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هدف گذاری امسال برای توسعه طرح گلخانه‌‌ای در استان بوشهر را 300 هکتار دانست و تصریح کرد: برای تحقق این مهم پرداخت تسهیلات اعتباری از محل تبصره 18 قانون بودجه که نرخ سود آن پایین است مورد تاکید قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های طرح گلخانه‌ای گفت: انتظار می‌رود امسال 63 هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر تولید شود که 10 درصد کل محصولات زارعی استان بوشهر محسوب می‌شود.

درویشی، توسعه گلخانه‌ها را یکی از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی دانست و تاکید کرد: حمایت از اجرای طرح‌های گلخانه‌ای که نقش مهمی در صرفه‌جویی آب و افزایش راندمان تولید دارد در اولویت برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی، با تاکید بر حل مشکلات رونق تولید در ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: تسریع در حل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه طرح‌های گلخانه‌ای در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که در این راستا کشت محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

استاندار بوشهر: تعرفه برق مصرفی کشت گلخانه‌ای اصلاح شود بوشهر| اراضی گلخانه‌ای کشور به 48 هزار هکتار افزایش می‌یابد شهرک‌های گلخانه‌ای استان بوشهر در حاشیه دریا طراحی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی و همچنین برای اقتصادی کردن تولیدات بخش کشاورزی باید روش‌های نوین تولید محصول به‌ویژه روش تولید محصولات گلخانه‌ای تسریع شود.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد