Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصویب تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تأیید شورای نگهبان گفت: رئیس مجلس امروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور تشکیل این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

قدس آنلاین: اسدالله‌ عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: براساس  اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس درباره تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به تصویب پارلمان و تایید شورای نگهبان رسیده است امروز آقای لاریجانی این مصوبه را به رئیس جمهور ا بلاغ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امروز ۲۶ مرداد ماه نامه‌ای از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد. 

وی تصریح کرد: رئیس جمهور وقت دارد تا ۵ روز بعد تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در روزنامه رسمی منتشر کند. 

عباسی گفت: پیشنهاد ما به دولت آن است تا رئیس‌جمهور تا نیمه اول شهریور ماه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری را به همراه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کند. 

وی تصریح کرد: بعد از معرفی این وزرا، مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت و شایستگی وزرای پیشنهادی بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد. 

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی علی لاریجانی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس