Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گونه سوسک با حرکت به سمت مرکز تنه درخت نارگیل و تغذیه از عصاره آن خطری جدی برای این گیاه به شمار می‌رود. یک محقق گیاه‌شناس در وانواتا در این زمینه گفته است: «ما لاروهای بیشتری از این حشره را جمع‌آوری و نواحی آلوده بیشتری را شناسایی می‌کنیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در کشور «وانواتو» وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه به دلیل حمله تروریستی یا یک فاجعه طبیعی، بلکه به دلیل حمله یک گونه سوسک مهاجم به مزارع پرورش نارگیل. مقامات می‌گویند صنعت نارگیل این کشور با یک تهدید جدی رو به رو است.

این گونه سوسک برای نخستین بار در ماه می و در شما غربی جزیره «ایفات» مشاهده شد. وضعیت اضطراری اعلام شده این امکان را فراهم می‌کند تا در نواحی آلوده محدودیت تردد اعلام شود.

سوسک رینوساروس نارگیل؛ آفت تهدیدکننده صنعت ناگیل

«سوسک رینوساروس نارگیل» گونه‌ای حشره مهاجم است که کشت نارگیل و تهیه روغن آن را در جزایر سلیمان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است. این سوسک قادر است صنعت نارگیل یک کشور را همراه با زندگی هزاران نفری که حول این صنعت بنا شده با نابودی کامل همراه سازد.

این سوسک با حرکت به سمت مرکز تنه درخت نارگیل و تغذیه از عصاره آن خطری جدی برای این گیاه به شمار می‌رود. یک محقق گیاه‌شناس در وانواتا در این زمینه گفته است: «ما لاروهای بیشتری از این حشره را جمع‌آوری و نواحی آلوده بیشتری را شناسایی می‌کنیم.»

محققان از یک گونه قارچ پرورش داده شده در آزمایشگاه برای مقابله با این سوسک استفاده می‌کنند. آنها این قارچ را در نواحی آوده پرورش می‌دهند تا با مختل کردن دستگاه گوارش آنها را نابود کند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) روش قلمه گیری صحیح در گیاه برگ انجیری (فیلم) روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم)

دیگر خبرها

  • این سوسک یک اثر هنری است (عکس)
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • امباپه با این دریبل دیدنی، مدافع حریف را نابود کرد (فیلم)
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود! (+عکس)