Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی ظهر شنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز، افزود: با نگاهی اندیشمندانه و هنرمندانه به نقش مهم تئاتر در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و از آن مهمتر اینکه نمایش خیابانی از دل مردم است، توجه همه ما برای تاثیر و انتقال پیام و گسترش داشته های اصیل ایران اسلامی را ضروری تر نمایان می سازد و این هنر به دلیل اینکه چهره به چهره و با نفس زنده اجرا می شود، تاثیر گذاری فراوانی بر مخاطب می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خطر و حساسیتی که باید به آن بسیار عمیق چشم دوخت محتوایی هست که در قالب اجراهایی در میان مردم برگزار می شود و خدا را شاکریم که هنرمندان هنرهای نمایشی این مرز و بوم اسلامی توجه کامل به آن دارند و با درایت و تخصص لازم در این زمینه خلق اثر می کنند تا در زمانی که فرهنگ اصیل و ریشه دارمان را هدف گرفته اند؛ بتوانیم فرزندان سرزمینمان را با نمایش های خیابانی و بطور کلی هنر، به آگاهی کامل از آسیب های اجتماعی برسانیم و برای نسل آینده کوله باری از تمام خوبی ها را به ارمغان بریم.

وی ادامه داد: تئاتر خیابانی می تواند، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چه طور با مشکلات برخورد کنند.

سهرابی با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است و نباید صرفا برای مناسبت‌ها اجرا شود، زیرا تئاتر خیابانی هنری است که در دل شهر، محلات و مردم نفوذ می‌کند و باید همیشه در دسترس باشد، افزود: اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه افزایش دهد و مردم را با سالن‌های تئاتر آشتی دهد، در واقع این نوع تئاتر اگر به صورت حرفه‌ای و با نگاهی دقیق ‌تر و جدی‌تر پیش رود، به نوعی مبلغ ارزشمندی برای هنر و هنرمندان است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، گفت: در این تئاتر به جای اینکه مردم به سمت نمایش بیایند، تئاتر به سراغ مردم می‌رود و به توسعه این هنر، شناسانده شدن و پذیرفته شدن آن نزد مردم کمک می‌کنند و رغبت ایجاد نگاه مشتاقانه‌تر به تئاتر را در مردم ایجاد می‌کند.

کد خبر 4694432

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ و ارشاد فارس تئاتر خیابانی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

دریافت 25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، مردم مؤمن و انقلابی شهرستان مرزی بندر آستارا رخت عزا بر تن کرده و غرق در ماتم و اندوه هستند.

عزاداران مسیر سپاه این شهرستان تا مسجد امام جعفر صادق (ع) را پیموده و به عزاداری پرداختند.

کد خبر 6096329

دیگر خبرها

  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری