Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در جمع مدیران و کارکنان این مجموعه با تبریک اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم و دهه ولایت و گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی، از صنایع دفاعی به عنوان موتور محرک و پیش‌برنده صنایع کشورها نام برد و اظهار کرد: با وجود تحریم ها و فشارهای شدید دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در حوزه صنایع دفاعی در کشور ما، این موضوع وضعیت کاملا متفاوت وخاصی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب کشوری بودیم که عمده محصولات صنعتی را در بخش نظامی و غیر نظامی از خارج وارد می کردیم ،گفت:  با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اعمال تحریم های دشمنان، از ادامه پشتیبانی ها محروم و با گذشت زمان و تحولات فناوری در جهان محصولات جدید را نیز در اختیار نداشتیم؛ در این شرایط طبیعی است که حرکت همپای تهدیدات و وقایعی که در جهان پیرامون ما رخ می دهد، بدون داشتن این فناوری و صنایع امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حرکت به سمت خودکفایی و ارتقای دانش و توان صنعت دفاعی در شرایط تحریم، ارزش و جایگاه  اقدام ارزشمند نیروهای مسلح در این حوزه را نمایان می کند، گفت: امروز در ایران اسلامی صنایع دفاعی پیشران و پیش برنده بخش زیادی از صنایع کشور هستند و وزیر محترم دفاع و فرماندهان ما نسبت به رفع مشکلات در صنایع دیگر کشور اعلام آمادگی کرده اند که  از آخرین مصادیق آن مسئله قطعات حساس خودرو بود که وزارت دفاع ورود کرد و بخش زیادی از مشکل را حل کرد و آمادگی توسعه تولید را هم دارد.

وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های تعیین کننده کشورمان در حوزه صنعت هوایی اظهار کرد: در تولید هواگردها، در تولید موشک‌ها، پهپادها، و بسیاری از تجهیزات جانبی دیگر، مسئله موتور به عنوان بخش اصلی و پیشران اصلی مطرح است و بحمدالله این صنعت در سال‌های اخیر مسیری رو به رشد و دارای تحول را طی کرده است.

سرلشکر باقری اقدامات جهادی متخصصان داخلی در ارتقای صنعت دفاعی را مصداق بارز تحقق "ما می توانیم" عنوان و تصریح کرد:  این مسیر عزت بخش از ساخت تعدادی قطعه ساده آغاز شد و امروز در حال ورود به ساخت موتورهای هواپیماها و بالگردهای روز دنیا قرار داشته و به فضل الهی در آستانه دستیابی به خودکفایی کامل در این سامانه های ارزشمند هستیم.

وی افزود: این اقدامات ارزشمند به خوبی نشان داد که تحریم‌ به عنوان یک فشار شکننده نسبت به ملت ایران و نیروهای مسلح می‌تواند به فرصتی برای پیشرفت برای حرکت به سمت قله‌های اقتدار و قدرتمندی یک کشور اسلامی و سربلند به نام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد:  ملت بزرگ ایران در تداوم حرکت متعالی خود در مسیر معنویت، توسعه و پیشرفت نیازمند امنیت، ثبات و آرامشی است که این مهم در سایه برخورداری از نیروهای مسلح قدرتمند و بازدارندگی پایدار، کارآمد و موثر محقق می شود.

وی افزود: ایجاد بازدارندگی و اقتدار دفاعی در جهانی که با تحریم درها را به روی ما بسته اند، جز از مسیر تحقیق بومی و اتکا به دانشمندان جوان خود و تولید کامل تجهیزات در داخل کشور امکان پذیر نخواهد بود و امکانات وارداتی نمی‌تواند ما را به آن اقتدار برساند.

سرلشکر باقری ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته متجاوز امریکایی توسط سامانه ای بومی در ارتفاع ۶۰ هزار پایی را اقدامی بسیار معنادار و بزرگ توصیف و تصریح کرد: این اقدام ارزشمند حیرت و شگفتی جهانیان حتی کشورهایی که در حوزه پدافندی پیشرو هستند را به همراه داشت و کارآمدی و قابلیت های میدانی و عملیاتی محصول دفاعی بومی ایران اسلامی را نمایان کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با قدردانی از همت ، تلاش و مجاهدت مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهارکرد: امیدواریم شاهد گام های ارزشمند و موفق تری از شما عزیزان در تداوم اقدامات بسیار مهم و حیاتی برای مجموعه نیروهای مسلح باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته‌ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی