Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:49:47 GMT

نابغه روستایی که ۳ ساله ۱۲۰۰ بیکار را مشغول کرد +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۲۷۴۵

نابغه روستایی که ۳ ساله ۱۲۰۰ بیکار را مشغول کرد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

جوان روستایی کرمانشاهی با دکترای مدیریت صنعتی و کارفرینی طی سه سال موفق به ایجاد ۱۲۰۰ شغل شده و ماهیانه حدود ۴۰ میلیون تومان درآمد دارد. وی می گوید، در هیچ آزمون استخدامی شرکت نکرده است.

به گزارش مشرق، فریبرز عزیزی، جوان کارآفرین کرمانشاهی 3سالی است که در منطقه اورامانات زبانزد عام و خاص است؛ این جوان که دانشجوی مدیریت دکترای صنعتی، دکترای مهارت کارآفرینی و دکترای افتخاری مهارت آموزی از ژاپن را دارد، با اراده ی قوی برای برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به روستا و شهرهای خالی از روستا گام برداشته و تا کنون 1200 نفر از اهالی خطه کرمانشاه را صاحب شغل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: از خاک سرد سرامیک تا نان داغ کارآفرینی +عکس چگونه یک زن با 12 فرزند کارآفرین شد؟

 این جوان روستایی علاوه بر کارآفرینی چندین اختراع داشته است و در کنار اشتغالزایی در روستاهای اطراف پاوه به برگزاری مراسم سنتی و ایجاد کارگاه‌های مختلف تولید صنایع‌دستی و کارگاه‌های پخت نان پرداخته که همگی درخدمت بالا رفتن کیفیت زندگی مردم این منطقه قرار گرفته است. این جوان روستایی با همت بالا توانست تولیدات بومی فراموش شده را دوباره راه‌اندازی و امید را در دل مردم روستانشین منطقه اورامانات زنده کند.اختراع دستگاه پخت نان ساجی و راه‌اندازی 10کارگاه پخت نان در شهرهای مختلف و ایجاد اشتغال برای 150 نفر از زنان روستایی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این دانشجوی مقطع دکتری مدیریت صنعتی است.

فیلم این کارآفرین را ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

وی درباره فعالیت هایش می گوید: از بچگی کارگری می کردم و پینه دستانم نشان از کودکی سخت و کارگری در منطقه عسلویه دارد. بعد از آنکه با سختی درس خواندم و در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه اراک پذیرفته شدم و تحصیلاتم را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم، با توجه به اختراعات بسیاری که به ثبت رساندم، هم اکنون بدون کنکور در مقطع دکتری مدیریت صنعتی در دانشگاه کرمانشاه مشغول به تحصیل هستم.

وی درباره ارز آوری از بازارهای خارجی می گوید: در نمایشگاه های جهانی اسپانیا، ژاپن، فرانسه و چین شرکت کرده ام. بسیاری از حضور  در نمایشگاه های مختلف می ترسند، پردرآمد ترین نمایشگاه ما نمایشگاه چین است. در چین 20 جشنواره برگزار می شود و  در تمام این نمایشگاه ها حضور داریم و توانستیم صنایع دستی را به صورت قابل استفاده برای مردم به بازار عرضه کنیم. به صورت میانگین خرج در رفته در هر نمایشگاه حدود 35 میلیون تومان سود برای ما باقی می ماند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی کارآفرینی بیکاری کرمانشاه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول

به گزارش خبرآنلاین، با اعلام مرگ یک جوان ۳۷ ساله‌ در بیمارستان که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، برادر او به عنوان عامل این جنایت دستگیر شد.

همشهری آنلاین در خبری نوشت: شب گذشته پیکر خون‌آلود جوانی حدود ۳۷ ساله به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود، اما معاینات اولیه پزشکان نشان داد که جوان مذکور علائم حیاتی ندارد و بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان باخته است.

کادر درمانی بلافاصله ماجرا را به عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان اطلاع دادند و لحظاتی بعد قاضی ویژه قتل عمد مشهد در جریان جنایت مسلحانه قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی دکتر صادق صفری که احتمال می‌داد انتقال‌دهندگان مجروح به مرکز درمانی نقشی در وقوع حادثه داشته باشند، بی‌درنگ دستور بازداشت افراد مظنون را تلفنی صادر کرد و سپس برای انجام تحقیقات میدانی عازم بیمارستان شد.

دقایقی بعد، با حضور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب در مرکز درمانی، مشخص شد ضارب برادر مقتول و جوان ۳۱ ساله‌ای است که مجروح را به مرکز درمانی رسانده بود و قبل از آنکه در جریان مرگ برادر بزرگ‌ترش قرار گیرد، با دستور تلفنی مقام قضایی توسط نیروهای کلانتری قاسم‌آباد بازداشت شده بود.

طولی نکشید که با کشف ده‌ها میلیارد چک خون‌آلود در جیب مقتول، بررسی‌های تخصصی آغاز و سلاح ضارب نیز کشف شد.

در همین حال شب گذشته قاضی دکتر صفری با تایید دستگیری ضارب مسلح در مرکز درمانی گفت: بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.

وی افزود: تحقیقات پلیسی توسط گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) ادامه دارد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901262

دیگر خبرها

  • قاتلان فراری در دام پلیس آگاهی خراسان جنوبی
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر