Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:24:04 GMT

همدان| صراط مستقیم وجود مقدس علی بن ابی‌طالب (ع) است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۲۸۶۴

همدان| صراط مستقیم وجود مقدس علی بن ابی‌طالب (ع) است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با توجه به آیات قران کریم و روایات به جا مانده از اهل بیت (ع) صراط مستقیم وجود مقدس علی بن ابی‌طالب (ع) است. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی استان همدان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید غدیر، عید الله اکبر است چرا که حقیقت و باطن اسلام  ولایت امام علی(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد اخلاق حوزه علمیه قم: واقعه غدیر خم نقطه عطف اسلام ناب در برابر بقیه نحله‌های فرقه‌ای استتشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت/ از مشارکت اهل تسنن در بازسازی واقعه غدیر خم تا راه‌اندازی پویش هر خانه یک اطعامواقعه غدیر نوع سیاست ورزی اسلامی را مشخص می‌کند

وی با تاکید بر این که ایام غدیر باید مورد مطالعه و توجه مومنان قرار گیرد، افزود: در زمینه اهمیت عید غدیر 30 آیه از قرآن در مورد فضیلت امیرالمومنین (ع) بیان شده است که در زیارت غدیریه موجود است.

امام جمعه همدان با اشاره به آیه شریفه 153 سوره انعام بیان کرد: امام هادی (ع) در مورد این آیه که به موضوع صراط مستقیم اشاره دارد قسم یاد می‌کنند که منظور از صراط مستقیم در این آیه حضرت علی (ع) است.

وی تصریح کرد: به جز این آیه در آیات دیگری از قرآن کریم نیز به بحث صراط مستقیم پرداخته شده است و البته روایات متعددی داریم که تصریح شده است منظور از صراط مستقیم وجود مقدس علی بن ابی‌طالب (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که در کنار قران کریم، روایات بسیاری در شان و منزلت امام علی (ع) وجود دارد ابراز کرد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که ایشان خطاب به امام علی (ع) فرمودند علی جان اگر نمی‌ترسیدم که مردم تو را همانند عیسی (ع) به عنوان خدا بپندارند در مورد تو فضائلی را مطرح می‌کردم که مردم خاک پای تو را به عنوان تبرک بردارند.

وی با اشاره به اهمیت زیارت غدیریه که مطالب زیبایی در وصف حضرت علی (ع) دارد، گفت: این عبارت که علی جان تو زمانی ایمان آوردی که دیگران مشرک بودند، تو زمانی حق را تصدیق کردی که دیگران تکذیب می‌کردند و تو زمانی جهاد کردی که دیگران از ترس پنهان شده بودند، یکی از زیباترین مطالب این زیارت نامه است.

شعبانی به ماجرای معراج پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و  بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) در روایتی در رابطه با شب معراج فرمودند "سخن بین من و خداوند در شب معراج سفارش علی (ع) بود" که این مطلب نشان از جایگاه والای امیرالمومنین علی (ع) دارد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جشن‌های باشکوه برای عید غدیر اظهار داشت: در روایاتی از منابع برادران اهل سنت که راوی آن  پسر خلیفه دوم است نقل شده است  "زمانی که پیامبر(ص) از معراج بر گشتند و از ایشان در مورد معراج سوال شد که خداوند در شب معراج با تو چه گونه سخن گفت؟ پیامبر فرمودند که خداوند با زبان علی(ع) با من سخن گفت.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جشن توانمندسازی ۴ هزار و ۵۹۸ خانوار تحت حمایت کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی(ره) استان، اظهار داشت: در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) هر روز شاهد تحول بسیار خوب در عرصه‌ خدمت‌رسانی به مستضعفین بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از ابتدای تأسیس منشأ اثر در حمایت از قشر کم‌برخوردار بوده است، افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با روش‌های علمی و نوین باعث افتخار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش‌های کميته امداد امام‌خمینی(ره) افراد بسیاری تحصیلات خود را به سطح عالی رسانده و توانسته‌اند جایگاه اجتماعی و شغلی بسیار خوبی کسب کنند.

دیگر خبرها

  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان