Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی گروه علوم دامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در کشورهای آفریقایی، عربی، اروپایی و برخی از نقاط ایران از ملخ‌های صحرایی به عنوان منبع پروتئین استفاده می‌کنند. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، سید هادی ابراهیمی در گفت‌و گو با ایسنا در خصوص تکثیر و پرورش ملخ‌های صحرایی در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی اظهار کرد:  از آذرماه سال 97 پروژه تدوین دانش فنی تولید انبوه ملخ  به سفارش شرکت بهین ساتراپ توس توسط دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری توده‌ای از نسل اول ملخ‌های صحرایی  قبل از سن  بلوغ جسمی و جنسی را از استان هرمزگان به دلیل این‌که نخستین استانی بود که ملخ‌ها به آنجا هجوم آورده بودند، جمع‌آوری و برای حفاظت به دانشگاه فردوسی مشهد منتقل کردیم.

وی افزود: از اواخر خرداد ماه برای این ملخ‌های صحرایی شرایط مناسب را فراهم کرده‌ایم تا تخم‌گذاری کنند و دومین نسل از ملخ‌های مهاجر درشرایطی غیر از زیستگاه بیابانی در محیط آزمایشگاهی متولد شوند. شرکت سفارش‌دهنده این طرح در نظر دارد تا با دانش فنی تدوین شده در این طرح نخستین مرکز پرورش حفاظت شده ملخ را در شهر مشهد احداث نماید.

عضو هیأت علمی گروه علوم دامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف اول از پرورش این ملخ‌های صحرایی مصرف انسانی ملخ‌ها است. در کشورهای آفریقایی، عربی، اروپایی وبرخی از نقاط ایران از این نوع ملخ‌ها به عنوان منبع پروتئین استفاده می‌کنند و به دلیل سالم بودن و عاری از هر گونه آلودگی، تقاضا برای نوع پرورش‌یافته بیشتر است.  در کشورهای اروپایی برای مصرف انسانی  ملخ‌های بسته‌بندی شده که شامل 15 عدد است  6.7 یورو  هزینه پرداخت می‌کنند.

ابراهیمی اضافه کرد:  هدف دوم از پرورش این ملخ‌ها برای مصرف دام است.  70 تا 80 درصد کنجاله سویا در صنعت خوراک دامی از طریق واردات صورت می‌گیرد. هدف سوم شرکت سفارش‌دهنده این است که آنها خواستار یک کلکسیون دائمی از این ملخ ها برای بررسی تاثیر سموم مورد استفاده برای مبارزه با ملخ‌ها هستند.

وی بیان کرد: در برخی منابع گفته شده است که حمله ملخ‌ها به کشور عمدی بوده، یعنی یک حمله بیولوژیکی است.  اگر این مسئله صادق باشد هجوم ملخ‌ها به این صورت است که این ملخ‌ها به صورت پرورشی و یا در طبیعت تولید و به کشور ما سوق داده شده‌اند. در همین راستا ما باید آمادگی مبارزه با هجوم این نوع ملخ‌ها را داشته باشیم. 

عضو هیأت علمی گروه علوم دامی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد:  بخش خصوصی از این پروژه حمایت کرده و آماده سرمایه‌گذاری است.  این پروژه باید به عنوان واحد دامپروری تلقی و مورد حمایت قرار بگیرد.  متاسفانه این شرکت برای گرفتن مجوز مشکلات متعددی داشته و هنوز هیچ دستورالعمل شفافی در این زمینه وجود ندارد.  سازمان محیط زیست در این زمینه هنوز پاسخگوی ما نیست.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بابک صحرایی پس از پایان اجرای شب اول، در صحبت‌هایی گفت: امشب اسطوره تکرار نشدنی فرهنگ و هنر ما در اینجا حضور دارد. بزرگمردی که سینمای حقیقی را در ایران پایه‌گزاری کرد و بیشتر از ۵۰ سال است که روی بلندترین قله هنر ایران ایستاده است. تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا همیشه مدیون ایشان خواهد بود. افتخار این را داریم که امشب نمایش خود را به استاد مسعود کیمیایی تقدیم کنیم.

او افزود: علاوه بر آقای کیمیایی، امروز میزبان جناب مجید مظفری هستیم. او بازیگری است که من از نوجوانی طرفدارش بودم. همچنین از حضور جناب جواد طوسی(منتقد سینما) و رحیم نوه‌سی(نقاش) نیز تشکر می‌کنم.

کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در ادامه صحبت‌هایش، از همه عواملی که در شکل‌گیری این نمایش او را یاری رسانده‌اند، تشکر کرد.

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

عکس ها از نیلوفر دهباشی

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903417

دیگر خبرها

  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • صحرایی: امسال ۱۰۰ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هزار معلم جدید جذب خواهند شد
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد