Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک هیات فناوری متشکل از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور در حوزه‌های مختلف به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آبان ماه امسال به چین سفر می‌کنند.

چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، یکی از پهناورترین کشورهای دنیا و یکی از شرکای سنتی و استراتژیک ایران، مقصد مناسبی برای توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق محسوب می‌شود، با توجه به روابط تجاری فعلی ایران و چین که بیشتر مبتنی بر واردات محصولات غیرنفتی و صادرات محصولات نفتی است، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و تغییر رویکرد همکاری تجاری با چین از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان، به بهبود تراز تجاری بین دو کشور منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد برآمده است که در سفر معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری به چین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور را نیز به این کشور اعزام کند تا نشست‌های رو در رو بین شرکت‌های ایرانی و چینی برگزار شود.

این نشست هم‌زمان با برگزاری بزرگترین و مهم‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری چین با نام (CHTF (China High Tech Fair در شهر شنزن برگزار می‌شود، امسال نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری برای پنجمین سال متوالی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه CHTF برپا خواهد شد. 

برگزاری نشست تجاری و فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و شرکت‌های چینی در دو شهر شانگهای و شنزن، بازدید از مجموعه‌های فناوری کشور چین به ویژه پارک صنعتی سوژو و بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین، به عنوان برنامه‌های اصلی سفر شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. 

شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.tesc.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۱۸-۶۳۱۰۳۳۱۳ تماس بگیرند تا در ترکیب هیات اعزامی قرار گیرند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری چین شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تأثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه مقام معظم رهبری در سیاست‌گذاری‌های انجام شده، اقتصاد مردمی بوده است.

وی افزود: توجه به این موضوع که پایه و اساس اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و فناوری داخلی قرار بگیرد، همواره مورد توجه سیاست‌گذاران بوده است، شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند و مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این قانون برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و دانش فنی داخلی باشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باید در دستور کار خود قرار دهیم، در برنامه هفتم توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان شده است.

جوکار گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

وی بیان کرد: ایده‌های نخبگان را می‌توان تجاری‌سازی کرد و مشکلاتی که در بازه زمانی اخیر در حوزه فناوری در کشور داشته‌ایم را می‌توانیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش پایه حل کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رشد و توسعه، کار را باید به دست جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم تا کشور به سمت تولید پیش برود، ظرفیت‌های قانونی زیاد و تسهیلات تکلیفی بسیاری در قانون بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته و در قانون قید شده است که برای اعطای تسهیلات باید برای شرکت‌های دانش بنیان اولویت قائل شویم.

جوکار افزود: از سوی دیگر، از لحاظ ساختاری باید ساختاری را داشته باشیم که شرکت‌های دانش بنیان احساس اطمینان از آینده خود داشته باشند، در حال حاضر در پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علم و فناوری، نوآوری‌های بسیاری در حال وقوع است.

وی ادامه داد: باید ساختارهای مستقلی به این شهرک‌ها داده شود و با اعطای تسهیلات و حمایت‌های ویژه زمینه‌ای را برای آنها فراهم کنیم که با کمترین وابستگی شروع به کار و فعالیت کنند.

کد خبر 751672

دیگر خبرها

  • مبالغ و جزییات حمایت از صادرات شرکت‌های دانش بنیان اعلام شد
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • جزیره قشم به جزیره نوآور کشور تبدیل می‌شود
  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • اینوتکس سیزدهم میزبان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال