Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید جواد حسینی روز شنبه در هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان در منطقه آزاد انزلی اظهارداشت: یکی از راهکارهای درنظر گرفته شده در سند تحول بنیادین آموزش  و پرورش؛ نوآوری، تحقیق، خلاقیت و فعالیت های مهارتی و عملی برای تمام دانش آموزان در مراحل گوناگون است.

وی ادامه داد: قصد داریم دانش آموزان را از زیر بار سنکین برنامه های درسی نجات دهم؛ برنامه درسی در کشور ما از اول ابتدایی تا پایه دوازدهم 12 هزار و 900 ساعت آموزش های نظری است درحالیکه میانگین آن در دنیا هشت هزار ساعت بیشتر نیست یعنی این چهار هزار و 900 ساعت برنامه ، هم هزینه زیادی برای آموزش و پرورش و هم آثار مطلوب کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی افزود: رسالت ما ساختن و فرصت آفرینی موقعیت های متعدد یادگیری است و این موضوع یکی از اساسی ترین جوهرهای سند تحول بنیادین و یکی از اصلی ترین شاخص های این سند است که مسئولان و اولیاء را بر آن می دارد که برای دانش آموزان در موقعیت مدرسه و فرا مدرسه، موقعیت های جدید یادگیری خلق کنند.

وی با بیان اینکه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر شکل داده و ما امروز دانشمندان خردسالی داریم، گفت: اگر به نسبت گذشته مقایسه کنیم، این دانشمندان خرسال مانند دانشمندان بزرگسال به خلاقیت و نوآوری روی آورده اند و امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای فعال و پویا، توجه به آموزش های ابتدایی است چراکه جامعه ای که برای اموزش ابتدایی هزینه نکند، روی توسعه را نخواهد دید.

به گفته حسینی ، باید از آزمون گرایی و نمره گرایی، کلاس های تقویتی مکمل و برگزاری امتحان گذر کرده و دانش اموزان را با ایجاد فرصت های مناسبی مثل جشنواره جابر بن حیان به سمت رشد و تعالی سوق دهیم و یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش، این است که کودکان را به سرعت وارد دوران بزرگسالی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خاتمه سخنانش گفت: جشنواره هایی از این دست، فرصت های انگیزشی و هنری را فراهم می کنند تا دانش آموزان متناسب با علاقه و تلاش خود، شکوفا شوند و مشارکت جامعه هدف را نیز به سمت خود جذب کنند .

به گزارش ایرنا جشنواره جابر بن حیان هشتمین دوره خود را به میزبانی گیلان تجربه کرد و این درحالیست که پنج دوره نخست این جشنواره در تهران و یک دوره در مشهد و یک سال در تبریز برگزار شد.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه ازاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

بروز ایده های خلاق بر اساس تاکیدات سند تحول بنیادین، تحقق اهداف علمی، تقویت مهارت های زندگی و اهداف نگرشی از اهداف برگزاری جشنواره است. این جشنواره ضمن مشارکت خانواده ‌ها و همسویی آنان با معلم و مدرسه، موجب ایجاد تعامل سازنده بین دانش آموزان می شود و آنان در تمامی مراحل طراحی و ساخت پروژه ها از راهنمایی معلم خود بهره می برند. 

۷۴۷۱ / ۲۰۰۷

Attachments area

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی