Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) اسامی داوران حاضر در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال که قرار است کمتر از ۲ هفته دیگر به میزبانی چین برگزار شود را اعلام کرد که در این میان نامی از داوران ایرانی دیده نمی‌شود.

ورژ آبکاریان مسئول کمیته داوران فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دعوت نشدن داوران ایرانی به رقابت‌های جام جهانی ربطی به فدراسیون ایران و فیبا آسیا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ سال پیش فدراسیون بسکتبال ایران نام ۴ داور را در لیست بین المللی قرار داد و آن‌ها هم در این مدت در ۵ - ۶ کشور مختلف به قضاوت پرداختند.

او افزود: بر اساس قوانین موجود ناظران داوری در این مدت عملکرد این داوران را به فدراسیون جهانی گزارش دادند و فیبا هم در نهایت با توجه به عملکرد این داوران نفرات نهایی خود را برای جام جهانی بسکتبال انتخاب کرده است. این مسئله به همین دلیل به فدراسیون ایران و فیبا آسیا مربوط نیست.

رئیس کمیته داوران بیان داشت: صالحین، قنبری، دوست و هادی سالم نفراتی بودند که در این مدت به ترتیب در مسابقات مختلف جهانی و انتخابی اعم از آرژانتین و بلاروس حاضر شدند.

آبکاریان در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله به اتفاقاتی که قبلا برای قرار گیری نام داوران در لیست بین المللی افتاده بود ربطی دارد یا خیر بیان داشت: اسامی داوران که هم اکنون در لیست بین المللی قرار دارد چهار سال پیش اعلام شده است و تا اواخر شهریور اعتبار دارد.  به همین دلیل اسامی داورانی که ما چندی پیش به فیبا اعلام کردیم که در آن نفراتی مثل قنبری حضور نداشته اند مورد بررسی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

آخرین زمان اعلام آمادگی تیم‌های لیگ برتری بسکتبال مشخص شد

آبکاریان: قضاوت دیدار دوم فینال بسکتبال ضعیف بود/ از عملکرد داوران سورپرایز شدم

برترین‌های سوپر لیگ بسکتبال ایران از نگاه آسیابسکت

انتهای پیام/ 

اظهارات آبکاریان درمورد قرار نگرفتن نام داوران ایرانی در لیست جام جهانی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون بسکتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامان قدوس از قطر متنفر است!

به گزارش ورزش سه، این یک ماجرای غم‌انگیز است؛ تاوان سنگینی که برگزاری یک تورنمنت ملی در میانه مسابقات باشگاهی به بازیکنان تحمیل می‌کند. داریم از سامان قدوس صحبت می‌کنیم؛ بازیکن ایرانی برنتفورد که پیش از جام‌ملت‌های آسیا به بازیکن ثابت و اثرگذار این تیم تبدیل شده بود اما غیبت بیش از یک‌ماهه‌اش در تمرینات برنتفورد، به‌کلی وضعیت او را تغییر داد.

آمار می‌گوید قدوس تا پیش از جام‌ملت‌ها 693دقیقه در لیگ برتر برای برنتفورد بازی کرده بود. ازقضا خیز اصلی او درست در آستانه جام‌ملت‌ها اتفاق افتاد. این بازیکن در 7مسابقه منتهی به جام‌ملت‌ها فیکس شد و در 5دیدار پایانی حتی یک دقیقه هم از زمین بیرون نیامد. پس از جام‌ملت‌ها اما شرایط به‌کلی تغییر کرد. از آن زمان تا‌کنون برنتفورد 13بازی برگزار کرده ‌که قدوس در 9تای آنها به‌طور کامل نیمکت‌نشین بوده و در 4دیدار دیگر هم مجموعا 10دقیقه مورد استفاده قرار گرفته است.

قدوس در هیچ‌یک از 5مسابقه آخر برنتفورد به‌عنوان بازیکن تعویضی هم به زمین نیامده تا روشن شود به‌طور کامل از اندیشه‌های فنی مربیان کنار گذاشته شده است. به‌نظر می‌رسد در دوران غیبت او، کادرفنی نسخه بازی بدون سامان را پیدا کرده و از آن راضی است.

دیگر خبرها

  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • سامان قدوس از قطر متنفر است!