Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@09:41:38 GMT

افزایش شمار شاغلین کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۶۳۱

ساعت 24-متوسط نرخ اشتغال‌زایی در کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد افزایش یافت.

به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط شمار شاغلین در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ توانست رشد ۰.۲ درصدی را به ثبت رساند. این رشد در مقایسه با رشد ۰.۴ درصدی شمار شاغلین در سه ماهه نخست سال نصف شده است اما با این وجود، نرخ بیکاری در بسیاری از اقتصادهای بزرگ اروپایی رو به کاهش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام دفتر آمار وزارت کار آلمان، شمار بیکاران این کشور در ماه ژوئن با ۱۰۰۰ نفر کاهش نسبت به ماه قبل به دو میلیون و ۲۸۱ هزار نفر کاهش پیدا کرده است که کمتر از ۴۰۰۰ نفر پیش بینی شده است. نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو و قاره اروپا کماکان در سطح ۵ درصد باقی مانده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱.۴۹ میلیون نفر از شمار بیکاران کاسته شده است تا آلمان پس از جمهوری چک، اکنون دارای دومین نرخ بیکاری پایین در سطح منطقه یورو و اتحادیه اروپا باشد. شمار جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله فاقد شغل آلمانی نیز به ۵.۶ درصد رسیده است که کمترین میزان در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو یعنی فرانسه نیز تا پایان ماه ژوئن نرخ بیکاری در سطح ۸.۷ درصدی قرار گرفته است. از سوی دیگر اما نرخ بیکاری در دومین اقتصاد بزرگ اروپا افزایش یافته است: تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ متوسط نرخ بیکاری انگلیس با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به سه ماهه نخست سال به ۳.۹ درصد رسیده است.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات