Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@01:24:30 GMT

پیاده روی اربعین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۸۷۱

پیاده روی اربعین مقدمه ظهور امام زمان (عج) است

حجت الاسلام محمدی گفت: همایش پیاده روی بزرگ اربعین زمینه را برای ظهور حضرت حجت (عج) آماده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از طبس، حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» امروز (۲۶ مرداد) در جلسه کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین این شهرستان در محل نهاد امامت جمعه طبس عنوان داشت: اسلام چهار روز سرنوشت ساز «مبعث، غدیر، عاشورا و ظهور» داشته و دارد

 

امام جمعه طبسبا اشاره به اینکه غدیر، بزرگترین عید شیعیان است، افزود: عاشورا، روز تجدید و احیای اسلام و روز ظهور حضرت مهدی (عج)؛ روز گسترش اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: وظیفه ما برای روز چهارم و گسترش اسلام، این است که زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) کنیم و اربعین و همایش پیاده روی اربعین، زمینه را برای ظهور حضرت حجت آماده می کند.

 

رئیس ستاد اربعین شهرستان طبس بیان کرد: یکی از دلایل برحق بودن شیعه، این است که از سراسر جهان و از ادیان مختلف، در همایش اربعین حسینی حضور پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: آنچه مردم از جیب برای اربعین می گذارند، هزینه نیست و بلکه سرمایه گذاری است.

 

امام جمعه طبس خاطر نشان کرد: اگر تفکر ولایت و اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه نهادینه شود، کمتر شاهد آسیب های اجتماعی خواهیم بود و جامعه بیمه می شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان خراسان جنوبی، میانگین کمک های مردم خراسان جنوبی برای همایش پیاده روی اربعین در سال گذشته، از میانگین کمک های کشوری و میانگین کمک های مردم شهرستان طبس از میانگین کمک های مردم استان بالاتر بوده است.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: همچنین میانگین کمک های مردمی شهرستان طبس، سه برابر میانگین کشوری بوده است.

 

وی یادآور شد: کمک های مردمی به ستاد عتبات عالیات شهرستان طبس در سال 97 نسبت به سال 96 از 25 درصد رشد برخوردار بوده است.

 

ارائه 7 هزار خدمت به زائران حسینی

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان طبس هم گفت: اربعین حسینی، حرکتی در جهت اعتلای فرهنگ ولایت است و امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی در این مسیر به ما کمک کنند.

 

«مجتبی محمدی» بیان داشت: از دستگاه های اجرایی انتظار داریم اگر نمی توانند امکانات خود را به صورت قطعی در اختیار ستاد قرار دهند، به صورت امانی این مساعدت را داشته باشند.

 

وی افزود: اربعین و همایش پیاده روی اربعین، باعث نشر فرهنگ ایثار و صدور آن به اقصی نقاط جهان می شود.

 

محمدی عنوان داشت: در سال گذشته، موکب شهرستان طبس با 8 دستگاه خودروی سبک و 9 دستگاه خودروی سنگین و با 60 نفر خدمه آقا و 5 نفر خدمه خواهر، به مدت 20 روز، هفت هزار و 422 خدمت به زائران امام حسین(ع) ارائه کردند.

 

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان طبس اظهار داشت: در سال گذشته، مبلغ 250 میلیون تومان کمک های مردمی و علی رغم مشکلات اقتصادی برای موکب شهرستان طبس جمع آوری شد.

 

 

 

پایان پیام/570

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل نماز جمعه گلپایگان خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد غدیر خطبه نماز جمعه بیرجند عید غدیر شبستان یزد شهرستان طبس اربعین پیاده روی اربعین خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در پی بارشهای قابل توجه شهرستان زیرکوه که در سال زراعی جاری میانگین آن به 243.5 میلیمتر رسیده طبیعت بهاری این شهرستان و روستاهای آن از جمله روستای فندخت زیبا شده است .

میانگین بارشهای سال گذشته این شهرستان  ( 142 میلیمتر باران)  بوده است که  امسال افزایش بیش از دو برابری داشته است .

 

دیگر خبرها

  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه