Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:47:04 GMT

ادعای کاهش قیمت موبایل

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۸۹۵

آفتاب‌‌نیوز :

سیدجواد احمدی افزود: قیمت ارز نیمایی در طول سه ماه گذشته، عموماً صعودی بوده و کاهشی نداشته که قاعدتاً در حوزه واردات اینگونه کالاها در روند قیمتها شیب متناسب صعودی قابل پیش‌بینی است هر چند رقابت شرکتهای واردکننده باعث ثبات و حتی کاهش قیمت در این گروه نیز بوده است. ضمنا عرضه‌کنندگان این کالاها موظف به ثبت قیمت مصرف‌کننده در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اعلام اینکه قیمت ارز حاصل از صادرات که تابعی از ارز آزاد سامانه سنا است، در طول ماه‌های اخیر، شیب نزولی اندکی داشته است، تصریح کرد: انتظار می‌رود با ایجاد جو رقابتی و حضور تعداد قابل توجهی واردکننده در این حوزه، شاهد روند کاهشی باشیم.

احمدی پروسه واردات موبایل از زمان ثبت سفارش تا خرید و واردات و آماده‌سازی را فرآیندی بین ۴۵ تا ۶۰ روز اعلام و اظهار کرد: قاعدتاً فرآیند کاهشی قیمتها از زمان شروع کاهش نرخ ارز با تاخیر در فاز ۴۵ تا ۶۰ روزه در بازار محسوس است.

وی تاکید کرد: قیمت موبایل در گوشی‌های پرتقاضا کاهشی با میانگین ۱۰ درصد را به همراه داشته که اتفاقاً این موضوع به زعم فعالین بازار نه به خاطر کاهش نرخ ارز بلکه به خاطر افزایش تعداد واردکنندگان قانونی از حدود ۵۰ شرکت به ۱۱۰ شرکت و ایجاد جو رقابتی سالم در میان تجار و افزایش سرعت عرضه و موجودی بالای واردکنندگان بوده است.

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که با استعلام قیمتها از سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از قیمت اعلامی فروشندگان مطلع شده و هرگونه مورد خلاف واقع را به حوزه‌های نظارتی سازمان حمایت اطلاع دهند.

وی اظهار امیدواری کرد با ایجاد تعادل نسبی در نرخ ارز و ورود کالاهای واردکنندگان جدیدی که از سازمان حمایت و وزارت صمت مجوز واردات قانونی دریافت کرده‌اند و تعداد آنها رو به افزایش است، شاهد ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و ثبات قیمتها بر طبق ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی سازمان حمایت باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موبایل سازمان حمایت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود