Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:38:39 GMT

۲۰ درصد مدارس استان مرکزی هوشمند هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۳۹۵۵

۲۰ درصد مدارس استان مرکزی هوشمند هستند

به گزارش ایرنا، «شهریار فولادوند» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: هوشمندسازی اصولی و با برنامه، بهبود آموزش های کیفی و ارزان تر را در مدارس به همراه دارد.
وی ادامه داد: بیشترین تجهیزات مورد نیاز برای هوشمندسازی مدارس استان مرکزی توسط خیران به آموزش و پرورش اهدا شده است.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: ۴۰ هزار دانش آموز تابستان امسال در ۳۰۰ پایگاه دارالقرآن، سالن های ورزشی، مدارس و کانون ها در رشته های مختلف ورزشی تحت نظارت آموزش و پرورش اوقات فراغت خود را گذرانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فولادوند با یادآوری فعالیت مدارس هیات امنایی گفت: با توجه به اینکه هزینه های مدارس هیات امنایی توسط دولت پرداخت می شود دریافت شهریه در این مدارس وجاهت قانونی نداشته و تنها در راستای فعالیت ها و برنامه های فوق برنامه دریافت هزینهمی شود.
وی ادامه داد:کلمه شهریه در شورای آموزش و پرورش اراک به اشتباه از سوی یکی از مسئولان بیان شده است و دریافت هزینه تنها برای خدمات فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان بوده و نباید هیچ گونه شهریه ای از دانش آموزان در این مدارس گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدارس هیات امنایی بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش فعالیت کرده و بر این اساس مبلغی برای فعالیت های فوق برنامه دریافت می کنند که با مداخله آموزش و پرورش برای مقاطع ابتدایی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و در مقطع متوسطه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت:  نیروی انسانی برای راهبری یک سوم از کلاس های آموزش و پرورش این استان توسط نیروهای حق التدریسی تامین می شود و این استان بیشترین نیاز را به نیروی انسانی در سطح کشور دارد.

« احمد حسینی» بیشترین کمبود نیروهای ثابت در کلاس های آموزش و پرورش را مربوط به شهرستان ساوه دانست و افزود: اکنون ۴۵ درصد کلاس های این شهرستان توسط نیروهای حق التدریس اداره می شود.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی موجب شده است این اداره کل در زمینه انتقال نیروی انسانی به خارج از استان و یا سایر دستگاه ها سختگیرانه عمل کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان موجب شده است که برخی از نیروهای حق التدریس از برخی از استان ها از جمله استان قم و همدان برای تدریس به این استان مراجعه کنند.

حسینی یادآور شد: ۹۱۷ نفر سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان و ۸۱۱ نفر (ماده ۱۸)با مدرک کارشناسی برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی جذب شده است که نیروهای ماده ۱۸ از ابتدای مهرماه امسال فعالیت خود را در کلاس های درس استان آغاز می کنند.

وی ادامه داد: ۵۵۰ نفر  امسال در دانشگاه فرهنگیان و ۵۰۹ نیز بر اساس ماده ۱۸ در آموزش و پرورش استان مرکزی جذب می شوند که فرآیند جذب این افراد از ابتدای شهریورماه آغاز می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مرکزی، کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان را چهار هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: کمبود سه هزار و ۵۰۰ نفر این افراد با بهره گیری از هشت هزار نفر ساعت حق التدریس و بقیه با استفاده از تدریس معاونان و صرفه جویی ها جبران می شود.

حسینی یاد آور شد: شمار دانش آموزان کشور از سال ۹۵ روند افزایشی داشته و تعداد دانش آموزان ثبت نام شده استان مرکزی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نسبت به سال گذشته حدود پنج هزار نفر افزایش یافته است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی فرهنگی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل مربی پرورشی مدرسه به عنوان یک کارمند درجه ۲ نگاه می‌شد گفت: لزوماً هم مربی پرورشی کلاسی نداشته بود. همان طور که می‌بینیم امروز هم نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در پایه هفتم و هشتم یک درس تفکر و سبک زندگی داریم، در پایه‌های دیگر درس خاصی در امور تربیتی نداریم؛ مربی‌های پرورشی هم ابزار مناسب برای اهداف خود را ندارند.

در فضا، محتوا و نیروی انسانی کمبود داریم

وی با بیان اینکه فضا، محتوا و نیروی انسانی سه ضلع کار تربیتی است گفت: در هر سه ضلع ما دچار کمبود و مشکل هستیم. کار تربیتی تنها به وسیله آموزش و پرورش قابل جمع نیست؛ وظایف آموزش و پرورش هم با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست. رهبری هم برای مسئله تاکید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: ما باید عرصه را برای همه دغدغه‌مندان عرصه تربیتی فراهم کنیم. یکی از موانعی که نمی‌توانستیم بعد از ظهر مدارس و پنج شنبه‌ها را در اختیار امور تربیتی قرار دهیم خوشبختانه با برنامه هفتم توسعه عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه درب آموزش و پرورش به روی همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی و تربیتی باز است؛ گفت: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین در سراسر کشور بزرگترین عملیات جهاد تبیین را راه اندازی کردند. اعتقاد ما و شعار دولت هم همین است که اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز ورود با ضابطه گروه‌های جهادی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص اصلی ما رسیدن به حیات طیبه منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. البته برخی معتقد بودند وزارت آموزش و پرورش باید به نام وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر یابد؛ سند تحول هم بر مبنای تربیت است و حتی پیوست برنامه درسی آن را هم دیده است. طرح اتقان را هم با هدف تقویت روحانیت در مدارس راه اندازی کردیم.

معلوم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند

وی در خصوص باز بودن درب مدارس به روی دانش آموزان در روزهای پایانی هفته گفت: ما سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان را نوشته‌ایم. تمام اوقاتی که دانش آموز در اختیار مدرسه نیست و معلوم هم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند. آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت، باید برای تمامی اوقات دانش آموز برنامه داشته باشد.

لزوم فعال شدن ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد باید فعال شوند گفت: ما آماده میزبانی همه گروه‌های مردمی را که در چهارچوب انقلاب فعالیت کنند؛ در تابستان داریم. در ۷۲۵ منطقه آموزش و پرورش یک دبیرخانه اوقات فراغت داریم؛ هر فردی که دغدغه‌مند امور تربیتی است و برای این موضوع برنامه دارد می‌تواند به دبیرخانه مراجعه کند. ما این آمادگی این مسئله را داریم و معتقدیم که درِ مدارس را هم به روی گروه‌های مردمی باز می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی