Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@14:33:30 GMT

قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۲۵۱

قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی ابلاغ شد

رویداد۲۴ اسدالله عباسی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که در مجلس به تصویب رسیده و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته بود امروز ۲۶ مردادماه از سوی دکتر علی لاریجانی به رئیس جمهوری ابلاغ شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد ما این است که رئیس‌جمهور نیمه اول شهریورماه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی را به همراه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند تا همزمان صلاحیت دو وزیر مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ابراز امیدواری نسبت به تقویت روابط مجلس و دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر ارجاع قانون تشکیل میراث فرهنگی به هیأت عالی حل اختلاف قوا از سوی دولت گفت: به نظرم اگر دولت این کار را نکند به صلاح او است. نباید در برابر عزم و اراده مجلس همه امور را به شورای عالی حل اختلاف قوا ارجاع کرد. ما منتظریم که رئیس جمهور سریع‌تر برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی اقدام کند.

عباسی همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف وزیر آموزش و پرورش پیش از پایان سال تحصیلی تأکید کرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی مجلس نیز گفت: موضوع این جلسه که احتمالا هفته آینده یا هفته بعد از آن با حضور وزرای کار و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه برگزار می‌شود به هدفمندی یارانه‌هاست تا ۹۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی و همچنین یارانه‌های نقدی و حذف دهک‌های بالا را ساماندهی و تعیین تکلیف کنیم. منبع: خانه ملت برچسب ها: رویداد24 ، مجلس ، میراث فرهنگی ، وزارتخانه میراث فرهنگی ، روابط مجلس و دولت ، قانون تشکیل میراث فرهنگی ، هیات عالی حل اختلاف قوا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی روابط مجلس و دولت قانون تشکیل میراث فرهنگی هیات عالی حل اختلاف قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟