Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت 26 مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، کنگره ملی و همایش‌های سراسری الماس‌های درخشان در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اسکندر یارنسب، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این همایش گفت:  در آستانه 26 مردادماه سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد به منظور پاسداشت بازگشت آزادگان و گرامیداشت و تجلیل از مقاومت و پایداری این عزیزان و خانواده‌های آنها، برنامه‌های مختلفی را در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کنگره ملی و همایش‌های سراسری الماس‌های درخشان در تهران و همه استان‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براین که نام‌گذاری الماس‌های درخشان برای این کنگره، برگرفته از بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با آزادگان و اطلاق آنها به این عنوان است، خاطرنشان کرد: مقرر شده که در راستای تجلیل از آزادگان در کنگره ملی و همایش‌های سراسری الماس‌های درخشان، به مناسبت عید غدیر از آزادگان سید و سادات آزاده و خانواده‌هایشان تجلیل شود، همچنین از آزادگان نخبه، حافظین، پژوهشگران و مولفان قرآنی و ... تقدیر شد.
یارنسب سخنرانی ائمه جمعه و برخی مسئولان بنیاد و تعدادی از آزادگان در نمازجمعه سراسر کشور با محوریت آزادگان و ایثار خانواده آنها، نمایش برنامه‌هایی با حضور آزادگان در صدا و سیما و شبکه‌های استانی برای بیان خاطرات دوران اسارت، اعزام آزادگان به عنوان پیام‌آوران ایثار برای روایت‌گری در مراسم و مجامع، تبلیغات محیطی بنیاد با موضوع آزادگان و هماهنگی با شورای مشاورین وزرا برای تجلیل از آزادگان هر دستگاه و خانواده‌های آنها را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی عنوان کرد.   حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نیز در کنگره ملی و همایش سراسری الماس‌های درخشان ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع)، گفت: ۲۶ مرداد یادآور روز بزرگ بازگشت آزادگان عزیزمان به کشور است که پس از تحمل سال‌ها درد و رنج و اسارت به کشورمان بازگشتند.
وی ادامه داد: آزادگان ما تا آخرین گلوله خود جنگیدند و اکثراً مجروح شدند و سپس به اسارت دشمن درآمدند و هیچ یک از آن‌ها خود را تسلیم دشمن نکرد. اسرای عراقی به محض دستگیری به رهبر ایران سلام می‌فرستادند اما آزادگان عزیز ما وقتی اسیر می‌شدند با شجاعت می‌ایستادند و مرگ بر صدام می‌گفتند و رهبر معظم انقلاب در رابطه با این عزیزان فرمودند دوران پررنج اسارت آزادگان ما را به الماس‌های درخشان تبدیل کرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش مرحوم حجت الاسلام ابوترابی فرد در بین آزادگان گفت: ایشان قوت قلب همه آزادگان بودند و در برگزاری برنامه‌های معنوی در آن دوران نقش مهمی داشتند و ایشان نقل می‌کردند که بسیاری از آزادگان عزیز در دوران اسارت قرآن آموختند، حافظ قرآن شدند و درس خواندند.
معاون رییس جمهور آزادگان را سفیرانی دانست که تمام نقشه‌ها و برنامه‌های دشمن را بر هم زدند و افزود: بیش از ۴۲ هزار نفر از عزیزان ما در کشور عراق اسیر بودند که ۳۶ هزار نفر از آن‌ها رزمنده و بقیه از مردم عادی بودند. حدود ۲۴ هزار نفر از این عزیزان تا زمان آزادی از چشم صلیب سرخ پنهان نگه داشته شده بودند و کسی از آن‌ها خبر نداشت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان ما در زندان‌های رژیم بعث به شهادت رسیدند و ۱۰۰۰ نفر از افسران و خلبانان ایرانی در دست این رژیم اسیر بودند که آخرین آن‌ها شهید لشگری بود که پس از ۱۸ سال اسارت که ۱۲ سال آن در زندان انفرادی بود به کشورمان بازگشت.
حجت الاسلام والمسلین شهیدی تصریح کرد: آزادگان ما از ادیان مختلف مسیحی، زرتشتی، کلیمی و شیعه و سنی بودند. خوشبختانه آزادگان ما پس از آزادی مسیر پیشرفت را به خوبی در کشور دنبال کردند. همه دوران دفاع مقدس ما افتخارآمیز بود و یکی از بزرگ‌ترین این افتخارات مقاومت آزادگان سرافرازمان است.
گفتنی است در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از ۱۰ نفر از آزادگان کشورمان تقدیر شد.
همچنین لوح تقدیری توسط حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اهدا شد.   در حال تکمیل..

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزادگان دفاع مقدس شهیدی بنیاد شهید ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان نقده با اشاره به اینکه  تاریخ سیاسی شهرستان نقده هرگز فراموش شدنی نیست ، افزود : فراموش کردن آنها باعث خیانت به خون شهداست و ما وظیفه سنگین اشاعه این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آتی را بر عهده داریم .

محمد نوبخت نیا افزود: مردم شهرستان در سال ۱۳۵۸ با دفاع از آرمانهای نظام  غیرت و مردانگی خود را نشان داده اند و امروز وظیفه ما سرکشی ودیدار با خانواده شهداست که باعث آرامش و رفع خستگی در طول یک هفته کاریست .

وی در ادامه گفت : مسیر شهدا بعد از ۴۵ سال از انقلاب هنوز ادامه دارد و مسئولین خودشان را مدیون شهدا می داند  و امروز در جنگ نرم در قالب های دیگر با آرمان شهدا بیعتی دیگر تازه می کنیم .

فرماندار نقده افزود: ما باید مواظب فضاهای موجود باشیم تا اشرار ضد انقلاب و بدخواهان نظام مجددا چشم طمع نداشته باشند .

 

شهید نجفعلی الماس زاده ۱۳۵۸/۱/۳۱بر اثر تیر مستقیم عناصر فریب خورده ضد انقلاب در  نقده به فیض شهادت رسید .

وی  یک شهروند عادی بود وبه شغل کارگری  اشتغال  داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی