Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@17:55:55 GMT

رسیدن به ایمان واقعی چگونه محقق می‌شود؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۴۲۸۶

رسیدن به ایمان واقعی چگونه محقق می‌شود؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

حجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی، درباره جایگاه امام علی (ع) نزد رسول خدا (ص) به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نزدیک‌ترین فرد به رسول خدا (ص)، وجود نورانی مولای متقیان علی (ع) است. این موضوع در خطبه غدیر بار‌ها بیان شده است. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند آن کسی که بیش از همه شما من را یاری کرده و از همه شما به من نزدیکتر است، امیرالمومنین علی (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه رسول خدا (ص) جمله‌ای می‌گویند که بسیار زیباست؛ ایشان می‌فرمایند: من و خدا از علی (ع) راضی هستیم.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر آیه‌ای که در آن رضایت الهی بیان شده است، مراد امام علی (ع) است. پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر فرمودند: هر جا در قرآن می‌خوانید یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مراد علی (ع) است. پس هر زمانی که این عبارت را می‌خوانیم بدانیم که آغاز ایمان مولای متقیان است. بدانیم که ایمان با علی (ع) آغاز شد.

این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر آیه‌ای که مدح دارد، مرادش علی (ع) است. «لا نزلت آیه مدح فی القرآن الا فیه» هر آیه مدحی شأن نزولش علی (ع) است. هر جا سخن از بهشت است، در وصف علی است. پس جامع همه خوبی‌های قرآن مولای متقیان است. پیامبر (ص) در خطبه غدیر بیان کردند که جلوه عملی زیبایی قرآن امیر المومنین (ع) است؛ بنابراین هر چه زیبایی در قرآن است، وصفش یا علی است.

در ادامه می توانید ویدئوی کامل این گفت‌وگو را ببینید: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت

 جایزه نت پک و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دقایقی پیش به فیلم ناهید صدیق اهدا شد. ناهید صدیق کارگردان، رضا محقق تهیه‌کننده و ایمان صدیق بازیگر در مراسم حضور داشتند.

جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است و به‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف جهان شناخته می‌شود. این رویداد ۱۹الی ۲۶ آپریل در مسکو در حال برگزاری است.

امشب، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود و فیلم «آه سرد» در بخش مسابقه اصلی حضور دارد.

بازیگران فیلم «آه سرد» ایمان صدیق، علی باقری، محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی و برسام بهرامی هستند.

نت پک (NETPAC) یک سازمان پیشرو برای کشف و ترویج سینمای آسیا و اقیانوسیه است که در سال ۱۹۹۰ در دهلی نو تاسیس شده و دبیرخانه آن در حال حاضر در کلمبو در کشور سریلانکا قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش