Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرزاد بهشتی توندری با اعلام این خبر اظهار کرد: مدتی قبل هفت قلاده توله ببر مربوط به سه ببر مادر به نام‌های تینا، مایا و رایا در باغ‌وحش مشهد جان خود را از دست دادند که سه توله ببر مربوط به تینا، سه توله ببر مربوط به مایا و یک توله ببر مربوط به رایا بوده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از آنجایی که گربه‌سانان فرزندان خود را به صورت گزینشی بزرگ می‌کنند، سه قلاده از توله‌ببرهای مذکور توسط مادر خود کشته شدند و مرگ آنها به صورت طبیعی بوده اما مرگ چهار قلاده دیگر غیرطبیعی بوده که در این خصوص کمیته حقیقت‌یابی تشکیل شده تا موضوع را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «در صورتی که نتایج کمیته حقیقت‌یاب از عمدی‌بودن موضوع حکایت داشته باشد برخورد با مجرمان بر اساس ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار خواهد گرفت»، گفت: قرار بر این شد که دوربین‌های باغ‌وحش به صورت آنلاین در اختیار محیط زیست قرار گیرد و قسمت‌هایی که نقاط کور هستند نیز شناسایی شود.

بهشتی توندری اظهار کرد: همچنین قرار بر این شد که روی تمامی قلاده‌ها میکروچیپ نصب شود که تاکنون روی تعدادی از قلاده‌ها نصب شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با بیان اینکه «اختلاف مدیریتی و سهل‌انگاری برخی از افراد سبب این موضوع شده است»، بیان کرد: مهلت شش‌ماهه‌ای به باغ‌وحش جهت رفع نواقص اعطا شد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. در غیر این صورت دستور کار دادستانی تعطیلی این باغ وحش خواهد بود.

وی با اشاره به احضار برخی از افراد در این خصوص گفت: مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی همراه کارشناسان، رئیس اداره حیات وحش و مدیر باغ وحش احضار شدند. همچنین با برخی از سمن‌های فعال در این زمینه جلسه‌ای برگزار شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1290442

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ببر باغ وحش ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ نفتکش باشگاه استقلال استان آذربایجان شرقی خودرو مجلس دهم لیگ برتر نوزدهم آندره استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند
  • رمزگشایی ۳۹ فقره سرقت کابل‌های برق فشار قوی در مشهد
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»