Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: واحدهای مرغداری استان در نیمه نخست امسال متاثر از افزایش قیمت مرغ حجم تولیدات خود را تا 14 درصد افزایش دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شکاری، سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه نیاز استان به تامین و عرضه گوشت مرغ 22 هزار تن در سال است، اظهار کرد: با این وجود، در استان سالانه 16 هزار و 400 تن گوشت مرغ در سال تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکاری با بیان اینکه هر ساله کمبود گوشت مرغ در استان با واردات این محصول از استان های همجوار مرتفع می شود، تصریح کرد: در عین حال، در نیمه نخست امسال واحدهای مرغداری استان متاثر از افزایش قیمت مرغ حجم تولیدات خود را تا 14 درصد افزایش دادند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که طی چند سال گذشته دولت صدور مجوز را برای راه اندازی واحدهای جدید مرغداری در کشور ممنوع کرده بود، اعلام کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی با کمبود واحد مرغداری برای پاسخگویی به نیاز 100 درصد تامین گوشت مرغ در استان مواجه است، در همین راستا، در دور دوم سفر رییس جمهور موفق شدیم که مجوز راه اندازی چند واحد تولیدی در زمینه تامین گوشت مرغ استان را اخذ کنیم.

به گفته وی، در این سفر مصوب شد تا مجوز راه اندازی یک واحد پرورش مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی توسط اتحادیه مرغداران استان همچنین یک واحد پرورش مرغ مادر، کارخانه جوجه کشی و کارخانه خوراک طیور توسط بخش خصوصی در استان صادر شوند که البته صادر شدند.

سرپرست امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: پیش بینی می شود تا سه سال آینده با راه اندازی این واحدهای جدید کمبود تولید گوشت مرغ در استان به طور کامل مرتفع شوند و حجم تولید گوشت مرغ در استان به میزان 22 هزار تن در سال برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد