Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:34:59 GMT

راز داشتن پوستی زیبا بعد از ۴۰ سالگی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۵۱۹۷

راز داشتن پوستی زیبا بعد از ۴۰ سالگی

زنان زمانی که به 40 سالگی می رسند یکی از بزرگترین آرزوهایشان این است که پوستشان را صاف نگه دارند. اگر چه بروز علایم پیری اجتناب ناپذیر ایت ولی بسیاری از زنان میدانندکه باتمرین عادت هایی خاص می توانند روند پیری را به تاخیر بیندازند و مدت زمانی طولانی تر پوستشان را جوان نگه دارند.

خوشبختانه روال زیبایی و مراقبت از پوست را در هر سنی می توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله 8 راهنمایی جالب و موثر برای شما داریم که با هزینه ای کم می توانید پوستتان را تقویت کرده و ا ز بروز چین و چروک پوست پیشگیری نمایید.

بهترین نکات برای سفت نگه داشتن پوست بعد از 40 سالگی

بعد از 40 سالگی بدن شما تولید هورمون زنانه ( استروژن و پروژسترون ) را کاهش می دهد. این تغییر ناگهانی باعث ایجاد تغییراتی در بدن زن می شود از جمله تغییرات در پوست او ترشح میزان مناسب این هورمون ها برای حفظ سلامتی عضلات و پوست اهمیت زیادی دارد و بنابراین محافظت از پوست با کاهش این هورمون ها برای بدن سخت تر می شود.

کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش و سموم آسیب پذیرتر می شود.

مصرف ویتامین C و ویتامین E را افزایش دهید

افزودن منابع غذایی ویتامین C و E به رژیم غذایی برای مراقبت از پوست بعد از 40 سالگی برای مبارزه با پیری اهمیت زیادی دارد.

ویتامین C دارای آنتی اکسیدانی است که تاثیر رادیکال های آزاد بر بافت ها را به حداقل می رساند و در کلاژن سازی بهبدن کمک کرده باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود

از سوی دیگر ویتامین E یک سد طبیعی در مقابل سموم و اشعه ماورا بنفش است و مقدار مناسب این ویتامین جریان خون را بهبود بخشیده و بافت ها را احیا می کند.

مصرف مکمل های ایزوفلاون برای پیشگیری از پیری پوست

ایزوفلاون ها Isoflavones بویژه سویا می توانند کمک بزرگی به کاهش تاثیرات هورمونی باشند. این هورمون های گیاهی اپیدرم پوست را هیدراته کرده و احیا می کنند. مکمل های ایزوفلاون حتی از ویتامین E هم موثرترند.

برای پیشگیری از چین و چروک پوست مقدار زیادی آب بنوشید

آب آشامیدنی در هر مرحله از زندگی برای سلامت پوست ضروری است. با این حال پس از 40 سالگی شما باید مصرف آب را افزایش دهید تا پوستتان هیدراته و سرحال بماند.

استفاده از کرم های ضد چروک

لوسیون ها و کرم های ضد چروک زیادی در بازار وجود دارد. نیازی نیست گران ترین آن ها را انتخاب کنید. گران تر بودن این کرم ها ربطی به موثر تر بودن آن ها ندارد. شما با استفاده از کرم های ضد چروک می توانید پوستتان را به خوبی تغذیه کنید.

استفاده از تونر برای شادابی صورت

بسیاری از افراد از اهمیت استفاده از تونر غافل هستند. با این حال امروزه یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. تونر به دلیل ترکیباتی که دارد استحکام پوست را بازگردانده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند.

استفاده روزانه از ضد آفتاب برای پیشگیری از پیری زودرس

اثر خورشید بر پوست بعد از 40 سالگی بدتر می شود. بنابراین حتمالا باید از کرم ضد آفتاب با SPF50 استفاده کنید حتی در روزهای زمستان.

لایه برداری منظم پوست

لایه برداری درمانی است که کمک می کند لایه شاخی پوست و منافذ باز پوست از بین برود وو ضم سم زدایی پوست نفوذ محصولات مراقبتی به پوست را بهبود دهد.

ماساژ صورت

ماساژ صورت باعث بهبود گردش خون و جلوگیری از تضعیف پوست می شود بنابراین چروک زودرس را کاهش می دهد.

نکته اصلی برای پاسخ گرفتن از این روش ها مداومت و انجام منظم آن هاست.


منبع: زندگی آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و زیبایی زیبایی پوست زیبایی صورت پوست شفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • خواص جکوزی برای پوست
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست