Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اصفهان، حبیب ایل‌بیگی اظهار داشت: هدف ما از برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ایجاد نگاه امیدوارانه در میان نوجوانان است و اینکه بچه های نقاط مختلف ایران در هر زمینه ای استعداد دارند بدانند مسئولین نهادها و مراکز مختلف تلاش می کنند استعداد آنان را کشف و پرورش دهند و از آن مراقبت کنند تا در مسیر آینده شکوفاتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در میان نوجوانان نیاز به سرمایه گذاری داریم تا آینده بهتری برای فیلمسازی به ویژه در عرصه کودک و نوجوان وجود داشته باشد، در همین زمینه برگزاری سومین دوره المپیاد فیلمسازی در تلاش هستیم تا استعدادهای جدیدی در فیلمسازی وارد شوند و ایده های نو فیلمسازی کودک و نوجوان مطرح شوند.

 رئیس سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با اشاره به اینکه اعلام فراخوان این المپیاد با اهداف مذکور ارائه شد ، بیان داشت: فراخوان این دوره از المپیاد اوایل تیرماه اعلام شد و حدوداً ۵۰۰ نفر متقاضی داشتیم که در دفاتر سینمای جوان سراسر کشور برایشان کلاس های سه روزه ی آشنایی مقدماتی با سینما برگزار کردیم و از میان آنها ۶۰ نفر برای حضور در المپیاد انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از استان و شهر اصفهان نیز تعداد زیادی متقاضی برای حضور در این دوره از المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور حضور داشتند.

ایل بیگی تصریح کرد: ۶۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله ای که در این دوره از المپیاد در دو بخش ایده و فیلم پذیرفته شدند در پنج روز در کنار اساتید راهنما ایده هایشان را پرورش می دهند و این ایده ها که در طول المپیاد به عنوان طرح فیلمنامه مطرح می شوند در روز آخر ارائه می شوند، برگزیدگان در دو بخش فیلم و ایده با مدالهای طلا، نقره و برنز مشخص و مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در بخش ایده، طرح فیلمنامه و ایده ها برای ساخت مورد حمایت قرارخواهند گرفت و سه نفر برتر در بخش فیلم نیز برای ساخت فیلم بعدی شان از سوی دفاتر انجمن سینمای جوان مورد حمایت قرار می گیرند.

 رئیس سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ابراز داشت: در  طول پنج روز برگزاری المپیاد، نوجوانان با یک دنیای شاد، پر از خلاقیت و امیدواری به آینده روبرو می شوند و امیدواریم شاهد پرورش فیلمسازانی باشیم که آثاری شاد، امیدوارانه و خلاقانه در ژانر کودک و نوجوان در سالهای آینده ارائه دهند.

وی افزود: نیت ما این است که در این المپیاد یک اتفاق خوب دوطرفه رخ دهد؛ هم مدرسان در حال و هوای نوجوانان کنونی قرار گیرند و فیلم‌ها را ببینند و هم نوجوانان از تجربیات اساتید (فیلمسازان مطرح سینمای کودک و نوجوان) بهره مند شوند.

کد خبر 4694637

منبع: مهر

کلیدواژه: حبیب ایل بیگی بنیاد سینمایی فارابی حوزه هنری روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی مشهد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • درخشش دختران مازندرانی در مسابقات تیراندازی کشور
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند