Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@10:45:34 GMT

کاهش فشار هند بر گلوی کشمیر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۲۳۵

کاهش فشار هند بر گلوی کشمیر

پس از قطع تمام خطوط ارتباطی کشمیر در مناقشات اخیر، مقامات این منطقه از بازگشت برخی خدمات ارتباطی خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، مقامات کشمیر تحت کنترل هند از روز شنبه برخی خدمات ارتباطی که بعد از تشدید تنشها در این منطقه قطع شده بود را بازگرداندند. 

بیشتر بخوانید: هند بار دیگر بر کشمیر محدودیت اعمال کرد

براساس گزارشها، خطوط ارتباطات تلفنی روز شنبه مجددا برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس گزارش شبکه صدای آمریکا، منطقه کشمیر تحت کنترل هند از اوایل ماه اوت مورد مناقشه قرار گرفته است و از زمانی که ده‌ها هزار نیروی نظامی به این منطقه اعزام شدند، خطوط تلفن ثابت، گوشی‌های تلفن همراه و اینترنت قطع شده‌اند.

کشمیر منطقه‌ای است که در میان هند و پاکستان تقسیم شده اما هر کدام از طرفین مدعی مالکیت بر تمام این منطقه هستند.

دولت هند دوشنبه هفته گذشته در اقدامی که می‌تواند آثار گسترده‌ای داشته باشد، اعلام کرد وضعیت ویژه منطقه مورد مناقشه «جامو و کشمیر» در زمینه خودمختاری را لغو می‌کند.

 «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند مدعی شد لغو وضعیت خودمختاری ایالت «جامو و کشمیر» منجر به احیای «گذشته پرشکوه» این منطقه می‌شود.

نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای با انتقاد از این اقدام دولت هند، آن را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت خواند و تاکید کرد که این موضوع موجب تنش بیشتر در روابط 2 کشور خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به دنبال درخواست چین، نشستی پشت درهای بسته درباره کشمیر برگزار کرد که بنا بر گزارش رسانه ها، این نشست بدون حصول نتیجه پایان یافته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی هند کشمیر آمریکا مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین

گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، ۱۹ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید شرکت تحقیقاتی "کاونترپوینت" نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند اپل در چین طی سه ماهه اول سال 2024 به دلیل افزایش رقابت از سوی برندهای داخلی این کشور، 19 درصد کاهش یافته است.

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی اپل با فشار ناشی از شرکت‌ رقیب یعنی "هوآوی" به جایگاه سوم در بازار پررقابت چین سقوط کرد.

شرکت هوآوی که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد، از افزایش 69.7 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند خود در سه ماهه اول خبر داد.

اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

بر اساس این گزارش، شرکت هوآوی اکنون چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در چین است.

عملکرد قوی این شرکت در حالی است که تحریم‌های ایالات متحده تجارت جهانی گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی را تقریباً از بین برده است.

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول سال 2024 حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت که نوید دهنده روند مثبت این صنعت در دوره سه ماهه دوم است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که فروش اپل در سال 2024 بازهم کاهش یابد. شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی IDC قبلاً هشدار داده بود که حضور غول فناوری ایالات متحده در چین به دلیل محصولات رقیب و ارتقاء محدود محصولات اپل که جذابیت کلی آیفون‌ها را کاهش داده، تضعیف شده است.

اپل که زمانی باارزش‌ترین شرکت جهان بود، امسال شاهد کاهش 14 درصدی ارزش سهام خود بود که در کل بازار عملکرد ضعیفی داشت. ارزش بازار آن هنوز 2.56 تریلیون دلار است و پس از شرکت مایکروسافت در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر