Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:30:15 GMT

دستگاه‌های اجرای موظف به حمایت از واحدهای تولیدی هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۲۴۸

دستگاه‌های اجرای موظف به حمایت از واحدهای تولیدی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار داشت: اگر متولی در بحث قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای خود تامین اجتماعی است، صفر تا صد کار را به خود سازمان تفویض می‌کنیم دیگر نیازی به بررسی تک‌تک افراد ندارد.

وی با بیان اینکه شکی نیست واحدها تحت تاثیر فضای اقتصادی دچار مشکل شده‌اند، اما این قانون شامل همه واحدها نمی‌شود  ادامه داد: اگر فردی در نوسانات ارزی، وضعیت تحریم‌های اقتصادی و بلایای طبیعی دچار زیان شده است باید مشمول این قانون قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: دستگاه متولی تامین اجتماعی است که با توجه به تخصصی که دارد می‌تواند بهترین ساز و کار را در راستای اجرای این قانون لحاظ کند.

دره‌وزمی اضافه کرد: نگرانی ما این است در این بستر اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو داده نشود و کسانی که واقعا در عرصه تولید فعالیت می کنند و از این ناحیه با مشکل مواجه هستند مشمول این بخشودگی قرار گیرند.

وی گفت: این بخشودگی شامل کارگاه‌هایی است که در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت و لیست بیمه‌ای را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: بنای کارگروه رفع موانع تولید حمایت قاطع از تولید است و به دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکرده‌اند تذکرات لازم داده خواهد شد.

دره وزمی با بیان این که رییس جمهور و مسئولان ارشد استان به حمایت از واحدها تاکید دارند، گفت : جلسات به صورت مستمر برگزار و مصوبات پیگری شده است بنابراین در کل کشور و به ویژه در استان این است که هیچ واحد تولیدی و اشغال‌زایی در این استان به دلیل بدهکاری بانکی و بدهکاری به دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرائیه صادرکردن از سوی دستگاه‌های اجرایی و یا بانکی دچار رکود نشوند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که برای واحدهای تولیدی استان تنگنا ایجاد می‌کنند و با صدور اجرائیه مانع تولید می‌شوند، شعار سال را متوجه نشده و درک نکرده‌اند.

کد خبر 4694677

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت معدن و تجارت روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها

طبق قانون اساسی و با هدف حذف شرکت‌های پیمانکار و واسطه و برقراری عدالت اجتماعی مقرر شد تا از واگذاری نیرو‌های قرارداد معین به شرکت‌های پیمانکار خودداری شود و دستگاه اجرایی به طور مستقیم با نیرو‌های خود قرارداد یکساله منعقد کنند. اما این قانون در برخی از شرکت‌ها همچنان به اجرا در نیامده است و موجب نارضایتی کارکنان آنها شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از متوقف شدن اجرای این قانون در سال ۱۴۰۳ در برخی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد تا کارکنان از بلاتکلیفی رها شوند.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، لطفا مصوبه مجلس در خصوص قرارداد‌های مستقیم کارگران در دستگاه‌های اجرایی که قرار بود ۱۴۰۳ اجرا شود، اما مسکوت مانده است پیگیری شود تا از بلاتکلیفی خارج شویم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • اجتماع باشکوه مردم گرگان در حمایت از "طرح نور"
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود