Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@12:31:27 GMT

سه شازده قجری در یک قاب

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۲۶۷

سه شازده قجری در یک قاب

او در آن زمان تنها ۱۲ سال داشت و تا رسیدن وی به ۱۸ سالگی، یعنی طی شش سال بعد، دو نایب‌السلطنه منتخب مجلس، امور مربوط به سلطنت را انجام می‌دادند. دوران احمدشاه، یکی از آشفته‌ترین ادوار تاریخ ایران است؛ دورانی که استعمارگران توانستند با سوءاستفاده از شرایط بحرانی کشور و ضعف ناشی از قحطی و جنگ، مقدمات به قدرت رسیدن رضاخان را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
اما این تصویر، مربوط به دوران سلطنت احمدشاه نیست؛ بلکه دوره‌ای را نشان می‌دهد که او، زغوغای جهان فارغ، کودکی شیرینی را سپری می‌کرد. احمد شاه در این عکس، به دوربین سلام نظامی می‌دهد و برادرش، محمدحسن میرزا که بعد‌ها ولیعهد او شد، سمت چپ و خواهرش خدیجه بیگم، سمت راست او ایستاده است. احمدشاه در سال ۱۳۰۸، در پاریس درگذشت و برادرش، محمدحسن میرزا، در سال ۱۳۲۱ در لندن دار فانی را وداع گفت. تاریخ عکس، احتمالا مربوط به حوالی سال ۱۲۸۲ و در عهد مظفرالدین شاه قاجار است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرگرمی قاجار احمد شاه مشروطه عکاسی عکس قدیمی عکس تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز پرسپولیس رسیدن به قهرمانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اوسمار ویرا بعد از برد دو بر یک تیمش برابر نساجی مازندران با بیان اینکه تیمش از زمان حضورش در ایران هجومی بوده و در نیمه دوم بازی نساجی باتوجه به ۱۰ نفره شدن تدافعی بازی کرد، افزود: پرسپولیس در دوره آقای گل محمدی هم اینگونه بوده است.

ویرا با اظهار اینکه امروز به خاطر برد تیم خوشحالم اما به خاطر سیلی که در برزیل رخ داده ناراحتم، افزود: از بازی امروز می‌توانیم درس بگیریم زیرا در نیمه اول شانس‌های گل زیادی داشتیم اما به گل نرسیدیم و در نیمه دوم به خاطر اخراج بازیکن مجبور شدیم بازی تدافعی ارائه بدهیم.

ویرا در ادامه افزود: می‌دانستیم بازی امروز ما در حضور هواداران زیادی برگزار می‌شود. امروز وقتی دیدم هواداران نساجی برای تماشای بازی آمده‌اند، برایم جالب بود.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره آینده همکاری‌اش با پرسپولیس گفت: اکنون تمرکزمان رسیدن به قهرمانی است و امیدوارم باشگاه قدر بازیکنانی که داریم را بدانند و در آینده برای فصل بعد تصمیم می‌گیریم.

ویرا گفت: من هم اگر قرارداد جدید امضا کنم برای فصل آینده در پرسپولیس حضور خواهم داشت.

کد خبر 6098725

دیگر خبرها

  • شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی
  • تمرکز پرسپولیس رسیدن به قهرمانی است
  • ژابی آلونسو: برای رسیدن به فینال بازی بزرگی با رم داریم
  • پالما با درخشش ستاره‌های ایرانی، سلطنت خود در اروپا را تداوم بخشید
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • گل گهر در اندیشه اولین پیروزی/ شمس آذر به دنبال رسیدن به رده ششم
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • بعد از موافقت حماس، رسیدن به آتش‌بس «چند روز» طول می‌کشد