Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:46:19 GMT

درخواست تمرکز بیشتر مرکزگسترش بر فیلم تجربی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۵۰۰

درخواست تمرکز بیشتر مرکزگسترش بر فیلم تجربی

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران اظهار کرد: فیلمساز تجربه‌گرا ضمن تجربه‌ی جدید در زبان و فرم سینما، باید به مخاطب هم احترام بگذارد و آن را جدی بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این نشست که عصر چهارشنبه گذشته (23 مردادماه 98) و با حضور محمد حمیدی‌مقدم (مدیرعامل مرکز)، مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام و معاون مستند مرکز)، سعید پوراسماعیلی (رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه)، الهام حسین‌زالده، مصطفی آل‌احمد، کاوه سجادی‌حسینی، امید عبدالهی، میرعباس خسروی‌نژاد، محمدرضا جهان‌پناه (اعضای هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه) و شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی مرکز) برگزار شد، مباحثی درخصوص ساخت فیلم سینمایی تجربی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مطرح و به بحث و نظر گذاشته شد.

برپایه‌ی این گزارش، درخواست اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران در این نشست، تمرکز بیشتر «مرکز» بر فیلم تجربی بود.

در این جلسه و با نظر هیات مدیره انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران اعلام شد که این نهاد صنفی طی نامه‌ای خطاب به دکتر انتظامی رئیس سازمان سینمایی کشور، دو خواسته را پیگیری خواهد کرد: بازگشت روند تولید فیلم‌های سینمایی اول به «مرکز» و فراهم آوردن امکان تولید فیلم کوتاه تجربی در این مجموعه.

محمد حمیدی‌مقدم در این نشست اظهار کرد: فیلمساز تجربه‌گرا در عین حال که تجربه متفاوتی می‌کند و زبان و فرم جدیدی را به سینمای ایران پیشنهاد می‌دهد، باید به مخاطب هم احترام بگذارد و آن را جدی بگیرد.

وی ادامه داد: عنصر جسارت در فیلم کوتاه می‌تواند در آینده فیلمساز اول و دوم سینمایی تاثیرگذار باشد. فیلمسازی که از فیلم کوتاه آمده، نیاز به کمپانی بزرگتری دارد که اینجا مرکز سینمای مستند و تجربی ورود می‌کند و باعث جریان‌سازی در سینمای ایران می‌شود؛ اما در حوزه ساخت فیلم کوتاه تجربی، این استراتژی برای «مرکز» تعریف نشده و ما ماموریتی در این خصوص نداریم. تحقق این امر برعهده انجمن سینمای جوان است.

مدیرعامل مرکز تاکید کرد: سینمای تجربی دارای شخصیتی است که هم جذب مخاطب کند، هم در بازارهای جهانی حضور موفقی داشته باشد؛ لذا فیلمساز تجربی نباید در جهان انتزاعی و مفرد خود گرفتار شود. او می‌بایست ضمن تجربه‌گرایی و پویش جدید، هنر خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

حمیدی‌مقدم افزود: همه به دنبال یک فرم تازه و زبان سینمایی متفاوت هستند. این نیاز سینمای ایران است تا تفاوت را رقم بزند. نگاه ما در مرکز گسترش این است که این تفاوت را در سینمای تجربی ایجاد کنیم و موفقیت‌ فیلمسازان فیلم کوتاه می‌تواند به حصول این هدف کمک کند.

مرتضی رزاق‌کریمی هم در این نشست یادآور شد که هدف «مرکز»، ساخت فیلم‌هایی تجربی خاصی است که ایجادکننده‌ی سلیقه‌ی فرهنگی تازه‌ای باشد.

وی افزود: همه‌جای دنیا مراکزی برای پشتیبانی از ساخت فیلم‌های تجربی وجود دارد تا از فیلمسازی که جسارت دارد و درهای تازه‌ای را به روی سینما باز می‌کند، حمایت حداکثری کند.

در پایان این نشست، هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران از مسئولان «مرکز» درخواست کردند که ضمن اولویت قائل شدن برای اعضای این صنف، از فیلمسازان متقاضی ساخت فیلم‌های سینمایی تجربی رزومه کامل و استریتمنت گرفته و برای دفاع از طرح و فیلمنامه‌ ارائه شده، پیچینگ گذاشته شود. برگزاری ورک‌شاپ با موضوع فیلم تجربی توسط اعضای باتجربه‌ی انجمن فیلم کوتاه به منظور ارتباط بیشتر صنف با مرکز نیز از دیگر خواسته‌های این نهاد صنفی بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مركز گسترش سينماي مستند و تجربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ضربات آخر تمرکز نداشتیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری به ارائه توضیحاتی پرداخت.

حمید مطهری در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به فوت هوادار عزیزمان دوست داشتم بازی را ببریم و تقدیم روح آن مرحوم کنیم. از اول گفتم اولویت ما هوادار باشد. ما برای هواداران بازی می‌کنیم. بچه های من جانانه جنگیدند.

وی افزود: با توجه فشاری که روی تیم بود عدم تمرکز در ضربات آخر وجود داشت. این برای من مهم است که بچه‌ها جانانه بازی کردند و نشان دادند تیم هستیم.

سرمربی تراکتور ادامه داد: بازی پویا بود و هر دو تیم خوب بودند. بعد از گلی که زدیم ذوب آهن تغییراتی ایجاد کرد و پلن های مختلفی داشت و بازی را عوض می‌کرد. تیم ذوب آهن هم تیم خوبی است و در نهایت این برد را به هواداران و خانواده لاله (هوادار) تقدیم می‌کنم.

این گزارش تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • در ضربات آخر تمرکز نداشتیم
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور