Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در این جمع اکثر شما کارمندان دستگاه‌های مختلف هستید که در طول ۳۰ سال خدمت اگر همه حقوق خود را به ازای آخرین دریافتی در طی ۳۰ سال جمع کنید و یک ریال هم خرج نکنید مگر چقدر می‌شود؟ حال برخی افراد هستند که در یک قدم و رقم معامله به اندازه چند نسل ما پول به دست می‌آورند و این وسوسه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری گیلان در سالن امام خمینی (ره) با تأکید بر برخورد قاطعانه با هنجارشکنان اظهار کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا مردم را به بی‌غیرتی و بی‌موالاتی بکشانند درحالی‌که باید قاطعانه عمل کرد و جلوی نفوذ کسانی که با خلأهای قانونی و سایر موارد ثروت نامشروع جمع کرده و با آن در حکومت نفوذ می‌کنند، گرفته شود.

او با اشاره به هزینه هنگفت توسط برخی نامزدهای انتخاباتی مجلس گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا با پول بی‌حساب و نامشروع در انتخابات هزینه کنند و برای خود پایگاه درست کنند و باید با این افراد با قاطعیت برخورد کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به کسب پول و ثروت نامشروع توسط برخی‌ها تصریح کرد: برخی‌ها با اموال نامشروع خود و چندین برابر حقوق دریافتی طول خدمت خود، ثروت‌اندوزی کرده‌ و در بین کارگزاران نفوذ کردند درحالی‌که به فرموده مولا علی علیه‌السلام ابتدا باید جلوی این نوع درآمدها را گرفت و سپس با آن‌ها قاطعانه برخورد کرد.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه نمی‌توان در مقابل مجرمان و مفسدان ساکت نشست، گفت: امنیت و آرامش ملت تنها توسط داعش برهم نمی‌خورد بلکه امروزه داستان اقتصادی و سودجویان آرامش مردم را برهم زده‌ و باید با آن‌ها برخورد کنیم چراکه امروزه سازوکارهای جمهوری اسلامی قوی‌تر از گذشته است.

معاون اول قوه قضاییه رعایت عدالت، بی طرفی و توجه به اصول و ضوابط قضائی بدون واهمه داشتن از حکم را از مهم‌ترین مواردی دانست که باید توسط مسئولان قضائی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: امروز تمام این موارد جز ضوابط انقلاب ما است.

او با اشاره به افزایش ورودی به حوزه‌های قضایی در گیلان بیان کرد: خوشبختانه ماندگاری پرونده در گیلان کم است و این نشان از همت کارکنان دادگستری کل استان دارد.

بیشتر بخوانید: مراسم معارفه رئیس کل دادگستری استان گیلان آغاز شد

دادستان کشور با تأکید بر اینکه باید پرونده‌های قضایی گیلان برای حل شدن به سمت صلح و سازش برود، افزود: سرقت، توهین، ضرب و شتم عمدی و غیر عمدی و تهدید از عمده پرونده‌های در کشور هستند و باید روند پرونده‌های قضایی به معنای واقعی به سمت صلح و سازش برده شود.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ماندگاری پرونده‌های قضایی به جهت دعوا و اختلاف بین دو دستگاه اجرایی در گیلان گفت: این پرونده‌ها باید حتی‌المقدور در دستگاه‌ها حل‌وفصل و درگیر دستگاه قضایی نشود.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به لزوم فعال شدن بازرسی کل کشور در گیلان تصریح کرد: باید بازرسی در گیلان تقویت شود تا ابتدا خلافی صورت نگیرد و سپس اگر کسی خلافی کرد و مثلاً جواز غیزقانونی از سوی شهرداری یا دهیاری‌ها برای او صادر شد قاطعانه با آن برخورد شود.

او با تأکید بر برخورد با بانک‌های متخلف گفت: باید قبل از اینکه دستگاه قضا به دنبال مشتری بانک که تخلف کرده باشند سراغ مشکل بانکی که تسهیلاتی را پرداخت کرده و علیرغم ضمانت کافی نگرفتن دنبال معوقات نیز نرفته است، باشند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ارائه تسهیلات غیرمنطقی به مشتریان توسط بانک‌ها گفت: نباید تسهیلات بانک با نیت اشتغال صرف خرید سکه آن‌هم به‌اندازه ۳۸ هزار عدد باشد و در کشور نابسامانی ایجاد کند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه گیلان مجاهدانی را در خود دارد که در تاریخ انقلاب و ایران می‌درخشند، افزود: گیلان پیش از انقلاب سربازانی همچون میرزا کوچک خان و پس از انقلاب سرداران و عارفان، فقیهان و بزرگان عالی‌مرتبه‌ای دارد.

او با اشاره به شرافت ماه ذی‌حجه و قرار گرفتن عید غدیر در آن بیان کرد: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نسبت به حفظ بیت‌المال بسیار حساس بودند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه کارگزاران نظام باید جانب مردم را بدارند، گفت: در نگاه امام علی علیه‌السلام مسئولان باید برای مردم احترام و ارزش قائل بوده و برای عاقبتشان تلاش کنند و نگویند که ما به آخرتشان بی‌توجه هستیم.

محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر سفارش حضرت علی علیه‌السلام نسبت به تأمین امنیت مردم بیان کرد: کسانی که نظم عمومی را مخدوش می‌کنند باید با آن‌ها با قاطعیت برخورد کرد و نباید در برابر افراد یاغی نگاه رحمانه داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به برخورد قاطعانه و بدون تبعیض حضرت علی (ع) در امور قضائی گفت: قاضی باید بی‌طرف و بدون تبعیض، نگرانی و ملاحظه‌کاری حکم دهد و این منویات عملی لازمه کار کنونی ما است. منبع: میزان برچسب ها: محسنی اژه ای ، معامله ، پول ، کارمندان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محسنی اژه ای معامله پول کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

آفتاب‌‌نیوز :

برنج سفید از مواد غذایی محبوب مردم قاره آسیا است به طوری که مردم این قاره ۹۰ درصد برنج دنیا را مصرف می‌کنند. در ایران نیز استفاده از این برنج متداول بوده و جزو پر مصرف‌ترین مواد غذایی است.

برنج سفید منبع متراکم کربوهیدرات‌ها است و گلایسمی بالایی دارد بنابراین پس از خوردن آن قند خون افزایش می‌یابد. این ماده غذایی فاقد پروتئین و دارای چربی اندکی است. اگر علاقمند به خوردن برنج هستید و هر روز از این غذای خوشمزه استفاده می‌کنید، بهتر است با عوارضی که استفاده زیاد از برنج سفید برای شما ایجاد می‌کند، در این بخش آشنا شوید.

عوارض مصرف زیاد برنج سفید

چربی شکم

مطالعات بر روی افرادی که خیلی کم از کربوهیدرات تصفیه شده مثل برنج سفید استفاده می‌کنند، نشان داد این افراد چربی شکمشان کمتر از آن‌هایی است که بیشتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده استفاده می‌کنند بنابراین افرادی که بیش از حد از برنج استفاده می‌کنند، به چاقی شکمی مبتلا خواهند شد.

در صورتی که شما بدون تحرک باشید، پس از خوردن برنج گلوکز وارد سلول‌های عضله می‌شوند تا به صورت چربی ذخیره شوند. خوردن برنج بعد از تمرین و ورزشی سخت که بدن گلوکز کمی دارد، سبب افزایش ذخیره گلوکز در عضلات که به آن گلیکوژن می‌گویند، کمک می‌کند.

برای جلوگیری از چاقی شکمی به جای برنج سفید و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، برنج قهوه‌ای و غلات سبوس‌دار استفاده نمایید.

افزایش قند خون

پس از خوردن برنج قند خون افزایش می‌یابد و انسولین از پانکراس ترشح می‌شود. انسولین، ذخیره گلوکز و همچنین اندوخته چربی را بیشتر می‌کند. خوردن مقدار زیاد برنج سفید منجر به افزایش ریسک دیابت نوع دوم می‌شود.

میزان قند خون پس از خوردن برنج قهوه‌ای، به اندازه برنج سفید، افزایش نمی‌یابد. بعد از خوردن برنج قهوه‌ای، انسولین کمتری برای ترشح شدن لازم است.

سندرم متابولیک

خوردن زیاد برنج سفید باعث افزایش ریسک سندرم متابولیک می‌شود. چاقی شکمی، میزان بالای تری گلیسیرید، کم بودن کلسترول خوب یا HDL، فشار خون بالا و بالا بودن قند خون ناشتا از دیگر عوامل ایجاد کننده سندرم متابولیک هستند.

ابتلا به چربی خون و فشار خون

افرادی که در برنامه غذایی خود برنج فراوانی جای داده‌اند و بیشتر از بقیه برنج سفید می‌خورند، فشار خون و تری گلیسیرید بالایی از دیگر افراد دارند.

اختلالات عصبی

خوردن زیاد برنج سفید اختلالات عصبی بوجود می‌آورد به خاطر همین بهتر است که مقداری شلتوک برنج را داخل یک پارچه ریخته در برنج قرار دهید که همراه آن پخته شود.

معایب خوردن برنج در دوران بارداری

مصرف بیش از حد برنج در دوران بارداری سبب بالا رفتن وزن خانم باردار می‌شود.

برنج سفید دارای شاخص گلیسمی بالایی است بنابراین سبب ابتلای خانم باردار به دیابت بارداری می‌شود.

برنج دارای مقدار قابل توجهی از آرسنیک است که مصرف بیش از حد برنج ممکن است منجر به مرگ زودرس یا تولد زود هنگام جنین شود.

طبع برنج

طبع برنج سرد و خشک است و مصلح آن زعفران، شوید، زیره سیاه و خیساندن در آب نمک می‌باشد.

مضرات خوردن برنج نپخته

برنج نپخته حاوی تخم باکتری‌هایی است که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. این باکتری‌ها سمومی تولید خواهند کرد که موجب اسهال یا استفراغ می‌شوند.

مضرات برنج تاریخ مصرف گذشته

تاریخ بهترین زمان مصرف آن دو سال بعد از شالیکوبی است. از مهمترین علایم برنج‌های تاریخ مصرف گذشته تغییر رنگ مایل به قهوه‌ای، شکننده بودن برنج‌ها، کپک زدگی، کرم زدگی، رطوبت و تغییر طعم است.

اگر تاریخ مصرف بهینه برنج گذشت، آن را تست کنیم و اگر این برنج‌ها از نظر سلامت تائید نشدند باید خوراک دام شده و مورد مصرف صنعتی قرار گیرند یا اینکه به طور کل معدوم و به کود زیستی تبدیل شوند.

علت سالم ماندن مردم آسیای شرقی با وجود خوردن برنج فراوان

مردم آسیای شرقی با وجود مصرف برنج دچار چاقی و مضرات مصرف بیش از حد برنج نمی‌شوند، زیرا:.

زیرا به محض احساس سیری از خوردن دست می‌کشند.

تحرک زیادی دارند و اوقات خود را به استراحت تلف نمی‌کنند.

در یک رژیم آسیایی میوه جات، سبزی جات، چای سبز و... از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

برای در امان ماندن از مضرات مصرف زیاد برنج، چقدر برنج بخوریم؟

یک ظرف کوچک برنج در کنار یک وعده غذایی سالم که حاوی مقدار متعادلی پروتئین و چربی است، بخورید.

اگر به خوردن برنج علاقمند هستید حتما از نوع دیگر آن یعنی برنج قهوه‌ای استفاده نمایید.

برنجی که می‌خورید باید از نوع سالم‌ترین منبع برنج باشد، زیرا بعضی از انواع برنج، بیشتر از حد مجاز آرسنیک دارند.

سبک زندگی فعال داشته باشید و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

از خوردن بیش از حد برنج سفید بپرهیزید.

فقط به جای خوردن برنج سفید از انواع گوناگون و متنوع غلات سبوس‌دار استفاده کنید.

افرادی که نباید از برنج سفید استفاده کنند

افراد دچار چاقی بیش از حد بهتر است به جای برنج سفید از غلات سبوس دار استفاده نمایند.

افراد دچار دیابت از مقدار کمتری برنج استفاده کنند تا قند خونشان بالا نرود.

افرادی که یبوست دارند باید برنج کمتر بخورند.

برنج کته یا آبکش، کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال چندین واقعیت را از زبان متخصصان تغذیه برایتان عنوان می‌کنیم تا به جواب مورد نظر خود برسید:

هر قدر برنج بیشتر به صورت کته طبخ شود و کمتر آبکش شود، ارزش غذایی موجود در آن بیشتر خواهد بود.

می‌دانید که حرارت باعث جذب املاح موجود در مواد غذایی شده و به دلیل انکه برنج آبکش در معرض حرارت بیشتری قرار می‌گیرد، پس جذب قند آن بیشتر بوده و انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی به شمار نمی‌آید.

زمانیکه برنج به صورت کته طبخ می‌شود، ویتامین‌های موجود در آن طی مراحل پخت حفظ شده و به همین دلیل ارزش غذایی بیشتری دارد.

منبع: سایت نمناک

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب