Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:26:13 GMT

آغاز طرح ارتقای بهداشتی گوشت مرغ از ۱۵ مهر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۷۲۱

آغاز طرح ارتقای بهداشتی گوشت مرغ از ۱۵ مهر

«علی‌اصغر ماکنعلی» شنبه در نشست خبری طرح ملی ارتقای بهداشتی گوشت مرغ افزود: مردم با مرغ سبز، بدون آنتی‌بیوتیک و سایز آشنایی دارند که این طرح نیز در عرضه مرغ کیفی تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه کاهش بیماری نیوکاسل و سالمونلا در دستور کار این سازمان است تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بیماری‌هایی همانند نیوکاسل و سالمونلا نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز صادرات محصولات دامی به چین از ۲ هفته آینده
وی گفت: تا امروز فرآورده ‌های آبزیان به‌ صورت غیر مستقیم  از کشورهای ثالث به کشورهایی مانند چین صادر می‌شد که اکنون بر اساس تفاهمنامه به امضا رسیده، می‌توانیم صادرات مستقیم انجام دهیم.
وی اضافه کرد: طبق درخواست کشور چین از دو هفته آینده صادرات مستقیم به این کشور آغاز می شود.
وی ادامه داد: نام ۶۴ شرکت آبزی‌ پروری ایران در گمرک چین ثبت شده که می‌توانند صادرات محصولات حلال و حرام گوشت را به این کشور داشته باشند.

واردات تخم چشم زده انحصاری نیست
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: در واردات تخم چشم زده قزل الا انحصاری برای صدور مجوز وجود ندارد.
وی تصریح کرد: ضوابط و دستور العمل‌ هایی برای واردات این محصول وجود دارد که لازم است رعایت شود از سوی دیگر بخشی از وظایف مربوط به حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که تجار باید حداقل ویژگی‌های مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت را داشته و از سوی سازمان دامپزشکی ضوابط بهداشتی واردات را رعایت کنند.
ماکنعلی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی علاقه‌ مند به تولید داخل به جای واردات است اما بحث انتقال تکنولوژی در این ارتباط باید توسط خود تولیدکنندگان صورت گیرد.
وی درباره تولید تخم چشم زده افزود: کشور ما ویژگی‌ های خاص خود را دارد و در ارتباط با برخی برنامه‌ریزی‌ ها با مشکل مواجه هستیم. سازمان دامپزشکی از این ضعف مستثنی نیست اما به طور قطع نه تنها  متمایل به واردات نیستیم بلکه مجوز واردات محصولات غیربهداشتی را نمی‌دهیم.
به گفته وی، در حال حاضر برای کنترل با بیماری مشمشه با کشور المان همکاری داریم.

واردات منوکلسیم فسفات
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره اعتراض تولیدکنندگان و تعطیلی کارخانه‌های مونو و دی‌کلسیم فسفات گفت: واردات محصول نهایی دلایل مختلفی دارد و بخشی از مسئولیت‌ ها در ارتباط با تولید داخل و واردات محصول نهایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتبط می‌شود.
وی در خصوص انحصار واردات نهاده‌های دامی توسط یک شخص افزود: اکنون ۴۰۰ شرکت در این ارتباط فعالیت دارند و متکی به یک واردکننده نیستیم.
 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی