Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@12:59:30 GMT

۲۸ درصد از مهارت‌آموزان استان سمنان جذب بازار کار شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۸۱۰۲

۲۸ درصد از مهارت‌آموزان استان سمنان جذب بازار کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه منصوری بعد از ظهر شنبه در نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در سال قبل ۲۸ درصد از مهارت‌آموزان استان سمنان جذب بازار کار شدند، تاکید کرد: آمار ها نشان می دهد که همچنان دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار استان سمنان بیشتر از متوسط کشوری است.

وی افزود: دز حالی نزدیک به ۳۰ درصد از مهارت‌آموزان استان سمنان طی سال گذشته به کار گماشته شدند که متوسط کشوری این شاخص ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد است اما نباید تنها به آمارها تکیه کرد لذا در وهله نخست می بایست نیروهای آموزش‌دیده در سطح استان شناسایی و برای آن ها برنامه ریزی کرد.

مشارکت در طرح هر جوان یک مهارت

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه توجه به شاخص‌های مهارتی راهی برای برنامه ریزی در راستای کاهش بیکاری است، تاکید کرد: سمنان با نرخ بیکاری ۷.۲ درصد در جایگاه دوم کشور در داشتن کمترین آمار بیکاری قرار دارد اما نباید صرفا به این آمار تکیه کرد بلکه باید باز هم در راستای ارتقای اشتغال زایی گام های اساسی برداشت.

منصوری خواستار توجه بهتر به تدوین سند مهارت‌آموزی شد و گفت: اجرای طرح «هر جوان یک مهارت» از دیگر اقداماتی است که باید در سطح استان به آن دست یابیم.

وی افزود: رویکردهای موثر برای ترویج فرهنگ کار و مهارت‌ نیازمند برنامه ریزی صحیح و مشارکت تمام دستگاه های ذی ربط است.

کد خبر 4694945

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای استانداری سمنان روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عوامل موثر در شاخص بهره وری نیروی کار آموزش و تخصص گرایی است که هم در استخدام نیروها و هم به کارگیری نیروهای جدید سعی شده تا شرایط بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی به نرخ شهرنشینی نیز در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ شهرنشینی در اردبیل ۶۸ درصد است و در نقطه مقابل نرخ روستانشینی نیز به کمتر از ۳۲ درصد رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ضرورت توجه به عمران و آبادانی روستاها و آبادی ها را برای کاهش جابجایی و مهاجرت روستانشینان به شهرها یادآور شد و بیان کرد: در توزیع اعتبارات سعی شده تا مناق محروم و کمتر توسعه یافته در اولویت اصلی باشند.

شایقی گفت: در توزیع اعتبارات استانی فراتر از شاخص جمعیت شاخص محرومیت، جمعیت بیکار، فاصله از مرکز استان و روستاهای بالای ۲۰۰ نفر ساکن در کانون توجه قرار گرفته تا براساس این شاخصه ها ضریب توزیع اعتبارات را شاهد باشیم

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار استان براساس ۱۴ شاخص توزیع شد تا بخشی از محرومیت ها در مناطق روستایی و محروم استان رفع شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل در رشد اقتصادی نیز وضعیتی به مراتب بهتر از میانگین کشوری دارد به طوری که رشد اقتصادی کشور ۳.۳ درصد و استان اردبیل ۳.۷ درصد اعلام شده است.

شایقی افزود: نرخ بیکاری در این استان ۱۲.۹ درصد تعیین شده و در فصول مختلف سال نیز این نرخ متغیر است.

وی گفت: در برخی از فصول سال نرخ بیکاری استان تک رقمی شده و قطعا امسال با راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و اشتغال ایجاد شده در سال جهش تولید با مشارکت مردم امیدواریم این نرخ تعدیل شود.

کد خبر 6095544

دیگر خبرها

  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید