Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:44:18 GMT

نیش زنبور موجب بروز یک حادثه سخت رانندگی در خلخال شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۸۱۳۶

نیش زنبور موجب بروز یک حادثه سخت رانندگی در خلخال شد

به گزارش ایرنا ،این حادثه روز شنبه در ۲۰ کیلومتری جاده خلخال - شاهرود حوالی روستای اسکستان رخ داد و راننده به دلیل نیش زنبور لحظاتی کنترل خودرو را از دست داده و پس از انحراف از مسیر به دره کنار جاده و داخل باغی در این منطقه سقوط کرد.

در اثر این حادثه راننده تانکر سوخت که از ناحیه گردن مورد نیش زنبور قرار گرفته بود، مصدوم و با کمک ماموران فوریت‌های پزشکی بخش شاهرود به بیمارستان امام خمینی خلخال انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حادثه بدنه تانکر حامل سوخت بنزین بشدت آسیب دیده و مقداری از بنزین نشتی از تانکر سوخت به باغ‌های میوه روستای اسکستان نشت کرد.

محل حادثه سقوط و واژگونی تانکر سوخت فاقد هرگونه امکانات ایمنی جاده از جمله شانه خاکی مناسب ،گاردریل و سایر امکانات آرام کننده برخورد خودرو در زمان وقوع چنین حوادثی است.

رضا شکری ، دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تانکر سوخت حادثه‌دیده حامل ۱۹ هزار و ۲۰۰ لیتر بنزین در حال حرکت به سمت جایگاه سوخت شهر کلور مرکز بخش شاهرود بوده که در بین راه زنبور حادثه‌ساز شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال انفجار مواد سوختی داخل تانکر واژگون شده اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به محض اطلاع از خبر واژگونی تانکر در محل حادثه حاضر شده و اقدامات پیشگیرانه از انفجار تانکر سوخت را به نحو احسن انجام دادند.

وی گفت: با حضور بموقع نیروهای آتش‌نشانی شهرهای کلور و خلخال در محل حادثه ابتدا خنک‌سازی مواد سوختی تانکر با استفاده از آب و کف انجام شده و مقدمات برای تخلیه بنزین تانکر واژگون شده با تانکر دیگر فراهم شد.

او اظهار داشت: نتیجه تلاش نیروهای شرکت‌کننده در عملیات خنثی‌سازی احتمال انفجار بنزین و استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از جمله مسدودسازی جاده بر روی خودروها و معرفی راه جایگزین موجب آرامش عمل دست‌اندرکاران تخلیه سوخت بنزین شده و از هرگونه پیشامد احتمالی ناشی از انفجار تانکر جلوگیری شد.

او افزود: به علت نزدیکی محل حادثه به مناطق مسکونی روستای اسکستان از توابع بخش شاهرود و احتمال وارد شدن خسارات سنگین جانی و مالی به اهالی منطقه عملیات کنترل مواد سوختی و تخلیه مواد داخل تانکر ساقط شده در دره کنار جاده بسیار بالا بوده و مسئولان عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران ،پلیس راه اردبیل ،نیروهای انتظامی و ماموران آتش‌نشانی خلخال و شاهرود موفق به خنک‌سازی و تخلیه سوخت بنزین به تانکری دیگر با استفاده از یک دستگاه پمپ تخلیه اضطراری شرکت نفت این شهرستان شدند.

به گفته پژوهان ، مدیر شرکت نفت خلخال عملیات پیشگیری از وقوع انفجار و آتش‌سوزی تانکر حادثه دیده با همکاری اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان آغاز  وهم‌اکنون تانکر سوخت در مراحل پایانی تخلیه و آماده شدن برای انتقال به جاده و بالا آوردن با استفاده از امکانات جرثقیل‌های سنگین از اعماق دره است.

با وجود اخطارهای داده شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی خلخال مبنی بر ممنوعیت زنبورداری در حریم جاده‌های ارتباطی زنبورداران بومی و مهاجر منطقه توجهی به این هشدارها نداشته و این امر موجب بروز چنین حوادث تلخی می‌شود.

گزارش از بهرام نقی زاده 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟

 به گزارش تابناک، فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر خبرها

  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • بلوار شهدای غواص تبریز به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شود
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • جاده تندرستی شاهرود
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت