Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:18:40 GMT

امدادگران زنجانی کوهنوردان گرفتار را نجات دادند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۸۲۸۰

امدادگران زنجانی کوهنوردان گرفتار را نجات دادند

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبق گزارش اعلامی، عصر روز گذشته تیمی ۱۷ نفر روز گذشته/ جمعه/ وارد گلجیک شده که سه نفر از آنها از مسیر منحرف و گرفتار دیواره های صخره ای این منطقه می شوند.

غفور آقاجانلو افزود: بر این اساس یکی از این سه نفر خود را نجات می دهد اما  ۲ نفر دیگر در ارتفاع ۳۰۰ متری  دردیواره های صخره ای گرفتار می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: این حادثه ساعت ۱۷ روز گذشته/جمعه/ از طریق تماس تلفنی به شماره ۱۱۲ هلال احمر  به نیروهای امداد و نجات به منظور کمک رسانی اطلاع داده می شود که بلافاصله نیروهای امداد و نجات کوهستان غروب آفتاب  برای امدادرسانی و نجات این افراد به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: بطور معمول عملیات در شب  دشواری های خاص خود را دارد اما به دلیل اهمیت، ۲  گرفتار مرد در سنین ۲۹ و ۳۲ ساله بامداد امروز  به پایین صخره های منتقل و پس از اقدامات اولیه، ساعت چهار بامداد تحویل نیروی انتظامی شدند.

به گفته  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان، در این عملیات یک تیم کوهستان متشکل از پنج نفر  مشارکت داشتند و عملیات در ساعت چهار صبح امروز/ شنبه / به پایان رسید.

 آقا جانلو با تاکید بر اینکه اغلب کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت جوی و اقلیمی، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات مختلف این استان صعود می کنند یادآور شد: بروز چنین مساله امکان امداد رسانی بهنگام امداد گران را با دشواری مواجه می کند و به این موضوع مهم باید توجه کرد.

روستای گلجیک در مسیر  روستای حاج آراش  و در  ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان زنجان واقع شده است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات فدراسیون کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: در تماس تلفنی با این سازمان مبنی بر ریزش سقف یک منزل مسکونی در بارندگی اخیر در محله سیدان آباده، نجاتگران به محل حادثه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: سه نجاتگر هلال احمر پس از ارزیابی و ایمن سازی صحنه، نسبت به آوار برداری و توزیع اقلام زیستی و امدادی اقدام کردند.

وی افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب