Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره در اهواز اظهار داشت: در این جشنواره ۱۰ فیلم کودک و نوجوان از سینمای ایران، فرانسه و مکزیک به نمایش در می‌آید و فیلم‌های خارجی به صورت دوبله فارسی اکران می‌شوند.

محمد جوروند با بیان این که در این جشنواره در ۲ نوبت ۱۹:۳۰و ۲۱:۳۰  در سینما هلال اهواز هر روز ۲ فیلم به نمایش در می‌آید توضیح داد: این فیلم ها به ترتیب زمان پخش عبارتند از "داستان‌های باغ جادویی آنتوان کرینگز به کارگردانی آنتوان کرینگز و آرنود بورن از فرانسه، پویانمایی "بنیامین"به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی از ایران، "جزیره گنج" به کارگردانی حمیدرضا لوافی از ایران، "قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ایران، پویانمایی "جوانمردان" به کارگردانی علی احمدی از ایران، "بیست و سه نفر" به کارگردانی مهدی جعفری از ایران، "اینجا خانه من است" به کارگردانی خیرالله تقیانی پور" از ایران، "منطقه پرواز ممنوع" به کارگردانی داساگر از ایران، "غر غرو وارد می شود" به کارگردانی آندرس کونوریه از مکزیک و "تورنادو" به کارگردانی سید جواد هاشمی از ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  در بخش جنبی این جشنواره کارگاه های آموزش فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان، کارگاه عروسک سازی، اجرای نمایش عروسکی، موسیقی کودک، غرفه های متنوع از قبیل غروش بازیهای فکری، نقاشی چهره کودکان، ایستگاه نقاشی، آموزش فیلم سازی، جلسات نقد و بررسی  با حضور ۳۰داور کودک و نوجوان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد:  در ۱۵ نقطه از مناطق سیل زده خوزستان و مناطق محروم نیز فیلم‌های خاطره انگیز سینمای کودکان و نوجوانان به صورت رایگان پخش می شوند.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته که جشنواره های مختلفی در حوزه فیلم در سینماهای خوزستان برگزار شده‌اند  به نوعی انس و الفت بیشتری میان مردم و سینما ایجاد شده است، همچنین جشنواره های موضوعی باعث شده ارتباطی میان مردم و حوزه سینما شکل بگیرد و تحول خوبی در حوزه سینماهای خوزستان ایجاد شود.

آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی اندیمشک

جوروند گفت: عملیات اجرایی احداث پردیس سینمایی اندیمشک از سوی بخش خصوصی آغاز شده و از هفت میلیارد ریال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار به آن تخصیص داده شده است، این پردیس شامل سه سالن سینما است تا کمبود سینما در این شهرستان برطرف شود.

وی اضافه کرد: سینما سیار و سینما دیجیتال نیز در مراکز مختلف استان خوزستان راه اندازی شده که موجب شده فضای استان از وضعیت سابق فاصله بگیرد.

جای خالی سینمای کودک در خوزستان

مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این که هیچ کدام از سینماهای خوزستان شاکله سینمای کودک را ندارند گفت:  در خوزستان  سینمایی  نداریم که شاخصها یا استاندارد سینمای کودک را داشته باشد، سینمای کودک باید از نظر صندلی، پرده سینما و نوع خدمات‌دهی به کودکان متناسب با وضعیت آنها باشد در حال حاضر سینما کودک نداریم اما در خانه هنرمندان اهواز که دو سالن سینمایی خواهد داشت یک سالن سینمایی به سینمای کودک اختصاص داده می شود.

وی با بیان این که در طول سال فیلم‌های زیادی برای کودکان اکران می شود افزود: اگر بخش خصوصی در حوزه سینما کودک سرمایه گذاری کند درآمدزایی خوبی خواهد داشت برخی از سینماها نیز ظرفیت بالایی دارند که می‌شود بخشی از این سالن ها را به سالن کودک تبدیل کرد.

در پایان این آیین از پوستر جشنواره رونمایی شد.
۷۱۶۴/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فروش فیلم ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سینما فیلم کوتاه نقد فیلم فیلمساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی سیدین نیا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

سیدین نیا خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

شایان ذکر است ،این دوره‌ها مطابقش شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094067

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟