Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایالات متحده در حالی تلاش دارد بار دیگر برای توقیف نفتکش ایرانی گریس۱ اقدام کند که مسئول کشتیرانی این نفتکش از خروج قریب‌الوقوع آن از جبل‌الطارق خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، ایالات متحده در حالی تلاش دارد بار دیگر برای توقیف نفتکش ایرانی گریس۱ اقدام کند که مسئول کشتیرانی این نفتکش امروز -‌شنبه- اعلام کرد که این کشتی طبق برنامه قبلی، فردا یا روز دوشنبه، جبل‌الطارق را ترک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شرکتی که مسئولیت کارهای دفتری گریس۱ را در آب‌های بریتانیا برعهده دارد گفت که این نفتکش طی «۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده»، همین که خدمه جدید کنترل امور را به دست بگیرند، جبل‌الطارق را ترک خواهند کرد.

وی افزود: «این کشتی تغییراتی لجستیکی را از سر می‌گذارند و مشغول تدارک شرایط برای خروج از جبل‌الطارق است.»

وی در ادامه گفت که خدمه جدید این نفتکش اهل هند و اوکراین هستند.

این مقام همچنین گفت که از مقصد جدید گریس۱ اطلاعی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گریس 1 جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا، گفت: سازمان توسعه تجارت در نظر دارد تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی امروز در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» اظهار کرد: برگزاری اولین اجلاس ایران و کشورهای غرب آفریقا در سال گذشته منجر به توافقات خوب در تجارت بین‌المللی شد و این موضوع انگیزه‌ای شد تا اجلاس ایران و قاره آفریقا ادامه پیدا کند. 

به گفته معاون وزیر صمت، در این اجلاس، ایران میزبان بیش از ۳۰ کشور آفریقایی است. این رویداد همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) در حال اجرا است.

ضیغمی با بیان اینکه آشنایی با بخشی از توانمندی‌های صادراتی ایران در دستور این اجلاس است، تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی، اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی طی جلسات مکرر و نشست‌های تخصصی نسبت به ارتباط تجاری و اقتصادی با همتایان خود تبادل نظر خواهند کرد و سعی کردیم در این اجلاس در قالب ۱۲ کمیته تخصصی نسبت به همکاری‌های مشترک تبادل نظر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزیش سطح روابط اقتصادی ایران با قاره آفریقا، گفت: اقتصاد ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی مکمل یکدیگر هستند و به راحتی می‌توان از مسیر تجارت آزاد دوطرفه نسبت به جهش در مناسبات تجاری اقدام کرد. در همین راستا سازمان توسعه تجارت در نظر دارد با همراهی و همفکری معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن برشمردن موانع توسعه اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: شناخت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین محدود است و امیدواریم از مسیر این اجلاس و نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و نشست‌های فراوانی که برنامه‌ریزی کردیم این نقیصه را برطرف کنیم. همچنین حل این مسائل زیرساختی که به آنها اشاره می‌کنم، از جمله ضرورت راه‌اندازی خط منظم هوایی به ویژه به غرب و جنوب آفریقا چه توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شد اما اجرایی نشده و ضرورت راه‌اندازی خط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا الزامی است. 

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید ما به شرق و شمال آفریقا خط منظم کشتیرانی راه‌اندازی کردیم و با دستور رئیس جمهوری در سفر به الجزایر موضوع کشتیرانی به غرب آفریقا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول دامه داد: موضوع بعدی زیرساخت‌ها در تبادلات مالی و بانکی است که ابتکارات خوبی را در این اجلاس با همتایان آفریقایی خود به اشتراک خواهیم گذاشت و امیدواریم این سه موضوع اصلی در اجلاس بعدی حل و فصل شوند.

ضیغمی در پایان پیشنهاد داد با توجه به دستاوردها و توافقات این اجلاس، همزمان با ایران در دبیرخانه اتحادیه آفریقا نیز ساز و کاری برای حفظ، توسعه و این ارتباطات شکل بگیرد. امروز ضمن رونمایی از تندیس و لوح یادبود دبیرخانه دائمی ایران و آفریقا در این زمینه با مقامات آفریقایی مذاکراتی خواهیم کرد. امیدواریم این اجلاس نقطه عطف جهش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران با کشورهای قاره بزرگ آفریقا باشد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • وکیل: رای توماج صالحی صادر شده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم