Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:32:00 GMT

خرید گندم در استان یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۹۴۸۶

خرید گندم در استان یزد ۵۰ درصد کاهش یافت

یدالله جوادپور عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یک هزار تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شده ، افزود: پایین بودن قیمت خرید تضمینی نسبت به بازار آزاد علت کاهش خرید این محصول است .

وی با بیان این که گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۹ مرکز شرکت‌های تعاونی روستایی به ارزش  افزون بر ۶۰ میلیارد ریال خریداری شده، اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد بهای خرید گندم  به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادپور بیشترین میزان گندم خریداری شده را از شهرستان های ابرکوه و خاتم اعلام و خاطرنشان کرد: امسال کشاورزان ابرکوه با تحویل هزار و ۳۰۰ تن گندم مازاد ، برای ششمین سال رتبه نخست تحویل گندم استان را کسب کردند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد خاطر نشان کرد: گندم خریداری شده توسط تعاونی‌های روستایی تحویل انبار غله استان یزد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد هم اواخر خردادماه امسال به ایرنا گفته بود: برداشت محصول گندم از ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان توسط ۴۰ دستگاه کمباین و ۲۸۰ دستگاه دروگر انجام می‌شود.

سید جمال سجادی پور افزود: باتوجه به آبیاری و کودهی به موقع، استفاده کشاورزان از دانش فنی روز و مبارزه با سن، میزان تولید گندم امسال با احتساب برداشت ۳.۸ تن تا ۴.۵ تن در هر هکتار به ۴۰ هزار تن می‌رسد.

اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

تعدادبهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی یزد خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان