Web Analytics Made Easy - Statcounter

سندرز نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا پیشنهادی علیه اسرائیل به دلیل ممانعت از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب مطرح کرد.   به گزارش صدای ایران، سناتور دموکرات آمریکایی گفت در صورتی که تل‌آویو همچنان بر عدم صدور مجوز ورود دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا اصرار ورزد،‌ نباید کمک‌های خارجی آمریکا را نیز دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«برنی سندرز» سناتور آمریکایی گفت در صورتی که اسرائیل همچنان بر روی تصمیم خود برای ممانعت از ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده کنگره به سرزمین‌های اشغالی اصرار داشته باشد نباید کمک‌های خارجی که از آمریکا می‌آید را دریافت کند.
وی این سخنان را در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» و یک روز پس از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود عمر و طلیب دو نماینده دموکرات ایالت‌های مینسوتا و میشیگان مطرح کرد.
رژیم صهیونیستی اعلام کرده به دلیل آنکه این دو نماینده کنگره از جنبش «بایکوت،‌عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند اجازه ورود آنها به سرزمین‌های اشغالی صادر نمی‌شود.    سندرز در مصاحبه خود گفت: «این ایده که عضو کنگره آمریکا نمی‌تواند از جایی که ما با میلیاردها میلیارد دلار از آن حمایت می‌کنیم دیدار کند، آشکارا هتک حرمت به شمار می‌آید.»
وی اضافه کرد: «اگر اسرائیل نمی‌خواهد که اعضای کنگره آمریکا از آنجا بازدید کنند و به صورت دست اول از وقایعی که در آنجا روی می‌دهد مطلع شوند، می‌توانند محترمانه میلیاردها دلاری که ما به اسرائیل می‌دهند را نپذیرند.»
سندرز همچنین از پیروی اسرائیل از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود عمر و طلیب انتقاد کرد.
 
به نوشته فارس، پیشتر  ترامپ به مشاوران خود گفته بود که وی معتقد است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید از قانون ضد تحریم اسرائیل استفاده کرده و مانع از ورود ایلهان عمر و رشیده طلیب به سرزمین‌های اشغالی شود. 
این نخستین باری نیست که سندرز برای پیشبرد سیاست خارجی مورد نظر خود پیشنهاد می‌دهد که از اهرم فشار کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی استفاده شود.
وی پیشتر گفته بود که از حق موجودیت رژیم صهیونیستی در صلح و امنیت حمایت می‌کند اما بارها نیز از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و از حقوق فلسطینیان نیز حمایت کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سندرز اسرائیل ایلهان عمر رشیده طلیب نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

برخی منابع فاش کردند مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده در مقابل تعلیق عملیات حمله به رفح، مذاکرات میان این رژیم و جنبش حماس را بار دیگر از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا، برخی منابع شبکه ماهواره‌ای «العربیه» فاش کردند که مصر به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نیز رئیس شین‌بت (سرویس امنیت داخلی این رژیم) ابتکار عملی را برای تعلیق یورش به رفح ارائه کرده و به آنها پیشنهاد داده در مقابل توقف این عملیات، مذاکرات احیا شود.

این منابع اظهار کردند: مصر پیشنهادی از طرف جنبش حماس به اسرائیل داد که در مقابل طرحی برای ایجاد یک دولت، تنش‌ را متوقف کند.

آنها شرح دادند: تنظیم توافقنامه آتش‌بس در حال حاضر دارای سه مرحله تبادل اسرا است که هر مرحله شش هفته ادامه دارد.

پیش از این «اوفیر جندلمن» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی با پایگاه خبری العربیه مدعی شده بود، تصمیم برای حمله به رفح و تعقیب نیروهای حماس در آنجا و در غزه گرفته شده و این عملیات باید برای «نابودی» کامل این جنبش اجرا شود.

«اسکای نیوز» عربی نیز گزارش داد، هیاتی از مصر فردا (جمعه) در راستای تلاش برای بازگرداندن حماس و رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات، راهی سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود