Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:23:45 GMT

گریس-۱ یکشنبه یا دوشنبه جبل‌الطارق را ترک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۰۰۸

گریس-۱ یکشنبه یا دوشنبه جبل‌الطارق را ترک می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داد نفتکش ایرانی گریس-۱ ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده آب‌های جبل‌الطارق را به سمت مقصد خود ترک خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، آسوشیتدپرس به نقل از مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل دریایی «آسترال شیپ» که امور لجستیکی ابرنفتکش گریس-۱ را بر عهده دارد، اعلام کرد این ابرنفتکش ایرانی ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت آینده برای ترک جبل‌الطارق و عزیمت به سمت مقصد خود که یکی از بنادر حاشیه دریای مدیترانه است آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل آسترال شیپ به خبرنگار آسوشیتدپرس گرفته است که روند آماده‌سازی لجستیکی ابرنفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) در حال انجام است و انتظار می‌رود روز یکشنبه یا دوشنبه با آغاز به کار خدمه جدید این ابرنفتکش که از اتباع هند و اوکراین هستند، این ابرنفتکش پس از شش هفته توقیف در آب‌های جبل‌الطارق روانه مقصد خود شود.

نفتکش گریس‌ــ‌۱ که روز جمعه سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام آن به «آدریان دریا» خبر داد، حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناور‌های نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌۱ برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است، اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس ــ‌۱ تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه ۱۴ تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به مدت ۱۴ روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید ۳۰ روزه توقیف نفتکش گریس ــ‌۱ داد.

سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشار‌ها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس-۱ (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

بیشتر بخوانید
بی‌اعتنایی «جبل‌الطارق» به فشار‌های آمریکا؛ «نفتکش گریس ۱» آزاد شد

یک رسانه در جبل‌الطارق خبر داد: احتمال تعویق حرکت نفتکش گریس‌ــ‌۱ تا روز یکشنبه

سنگ اندازی آمریکا برای جلوگیری از حرکت نفتکش ایرانی گریس-۱

رسانه‌های آمریکایی اواخر وقت جمعه به نقل از وزارت دادگستری این کشور اعلام کردند یک دادگاه آمریکا در واشنگتن حکم توقیف نفتکش ایرانی را صادر کرده است.

کاخ سفید پیش از این هم سعی کرده بود از حرکت گریس-۱ جلوگیری کند و پس از ناکامی در تمدید توقیف این ابرنفتکش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خدمه این نفتکش را به تحریم تهدید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آسوشیتدپرس گریس ۱ جبل الطارق توقیف نفتکش بازگشت آزادگان پوری حسینی آیت الله یزدی نفتکش گریس ۱ استقلال بحرین سید حسن نصرالله تنگه جبل الطارق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سرپرست شبکۀ بهداشت و درمان مه ولات با اشاره به این‌که رهاسازی زباله در پارک‌ها و طبیعت به‌ویژه حاشیۀ جاده‌ها همواره منظرۀ زشتی را برای شهر و مسافران عبوری به نمایش می‌گذارد،گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست بسیار ضروری و وظیفه همگانی است و می‌طلبد همه با هم تلاش کنیم تا از عرصه‌های طبیعی به‌ویژه پارک جنگلی که فضای ارزشمندی در مقابل بیمارستان امام رضا (ع) است صیانت شود.
جواد جوانی گفت: این اقدام نمادین با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری و مشارکت واحد بهداشت محیط شبکۀ بهداشت و درمان، شهرداری، دانش‌آموزان آموزشگاه فتحیه، ادارۀ حفاظت محیط زیست، هلال احمر و دوست‌داران محیط زیست انجام شد تا شهروندان با حساسیت بیشتری نسبت به حفظ و زیباسازی شهر به‌ویژه پارک‌ها و حاشیۀ جاده‌ها توجه کنند.

دیگر خبرها

  • آسمان ابری در آدینه استان
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم