Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رضا همتی زاده حمل بارهای اضافی خارج از ظرفیت تعیین شده در کارت وسیله نقلیه علاوه بر خطر ناشی از بروز حوادث و تصادفات جاده ای موجب آسیب رساندن به راهها ، ابنیه و همچنین پلها می شوند.

او افزود: علت اصلی و خرابی جاده ها، اضافه تناژ بالای کامیون هاست که بیشتر بارشان مصالح ساختمانی شن و ماسه است و رانندگان آنها بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات حمل بار در جاده ها رفت و آمد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد :ترک های طولی و عرضی و چاله چوله های فراوان از مهمترین نشانه های خرابی جاده ها به شمار می رود که زیر فشار های ناشی از بار اضافی بیش از حد خودروها پدید می آید و به فراوانی قابل مشاهده است .

رئیس پلیس راه استان گفت : نکته دیگر اینکه فشار های ناشی از بارهای اضافی بر وسایل نقلیه باعث می شود که قطعات خودرو و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد دچار فرسودگی شده و باعث بروز نقص فنی و در نتیجه عامل وقوع تصادفات شود .

همتی زاده تصریح کرد : مام‌وران پلیس راه استان از امروز در صورت مشاهده چنین خودروهایی بدون اغماض پس از اعمال قانون ، راننده را جهت سیر مراحل قانونی به راهداری و حمل و نقل جاده ای معرفی خواهد کرد.

 

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

 سرهنگ غلامرضا برزگر رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزدگفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی یزد از خبری مبنی بر جابجایی سوخت قاچاق توسط فردی مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند. 

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس کامیون حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزد ضمن اشاره به کشف بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل افزود: متهم جهت تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند