Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم نوشت: چندی قبل مدیر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک ایران خواستار ارائه اطلاعات در باره سه پرونده گمرکی شده است.

بر اساس مکاتبه این مدیر وزارت اقتصاد، اطلاعاتی درباره پرونده‌ معروف به 1700 کانتینر ظروف شیشه‌ای درخواست شده است.

همچنین در این مکاتبه آمده است، به ترخیص کانتینرهای تجاری با برگه‌های مسافری در سال 95 و ترخیص خودروهای سواری مستقر در گمرکات اجرایی اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی قبل نیز دهقان عضو پیشین کمیسیون حقوقی  مجلس شورای اسلامی موضوع پرونده جدید قاچاق ظروف شیشه ای را مطرح کرده بود. در  نامه دهقان به وزیر اقتصاد آمده ، در سال های 1393 الی 1395 آقای  الف از طریق کارتهای اجاره ای و با بکارگیری برخی عوامل انسانی اقدام به وارد کردن حدود 1700 کانتینر ظروف شیشه ای از کشورهای اروپایی و چین و امارات نموده است و برای فرار از پرداخت حقوق گمرکی، کشور چین را مبدأ همه ظروف مذکور اعلام کرده است. مطابق اعلام کتبی ناظر گمرکات استان هرمزگان به تاریخ 1396.12.20  آقای ه.الف (از طریق عوامل خود) با جعل اسناد گمرکی و بارنامه مربوط به حمل حدود 1700 کانتینر در قالب 99 اظهارنامه گمرکی، حقوق دولت را ضایع کرده است.

متأسفانه علیرغم ارائه اسناد و پیگیری های به عمل آمده نه تنها مقامات وقت گمرک گزارشی جهت تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی به اتهام جعل و قاچاق نامبرده و همکاران او به مقامات قضایی ارائه نداده اند بلکه با برکناری ناظر گمرکات استان سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته و بدینوسیله عملا تداوم تعلل نسبت به قاچاق سازمان یافته مذکور را تسهیل نموده اند.

در انتهای نامه مذکور آمده، مستدعی است دستور فرمایید ضمن پیگیری جهت تشکیل پرونده قضایی ترتیبی اتخاذ نمایند تا با آمر اصلی و عنصر پشت پرده قاچاق سازمان یافته حدود 1700 کانتینر مذکور برخورد مناسب و عبرت آموز صورت گرفته و نسبت به اخذ صدها میلیارد تومان حقوق بیت المال اقدام لازم به عمل آید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

به گزارش خبرآنلاین،رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901443

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد