Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:18:44 GMT

نماینده سینمای ایران در اسکار 2020 مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۹۲۹

نماینده سینمای ایران در اسکار 2020 مشخص شد

به گزارش  حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پی چند جلسه مستمر، فیلم مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2020 انتخاب کردند.

دکتر رائد فرید زاده،دبیر و سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار، در ابتدا فهرستی اولیه متشکل از 10 فیلم در جلسه انتخاب نماینده سینمای ایران به اسکار از میان 70 فیلم اکران شده که شرایط لازم برای شرکت در مراسم اسکار را داشتند، انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه اعضای هیات انتخاب با بازخوانی مقررات به بررسی تخصصی فیلم ها پرداخته و در نهایت از میان فهرست اولیه که شامل 10 فیلم بود، پس از رای گیری و تجمیع نظرات، به یک فهرست متشکل از 3 فیلم قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی) و متری شش و نیم (سعید روستایی) رسیدند.

به گفته فرید زاده، از میان فهرست 3 فیلم موجود و با رای هیات انتخاب، فیلم «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان گزینه نهایی و به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال 2020 معرفی خواهد شد.
فیلم های مغزهای کوچک زنگ زده (هومن سیدی)، بمب، یک عاشقانه (پیمان معادی)، سرو زیر آب (محمدعلی باشه آهنگر)، آشغال های دوست داشتنی (محسن امیر یوسفی)، قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی)، عرق سرد (سهیل بیرقی)، متری شش و نیم (سعید روستایی)، سرخ پوست (نیما جاویدی) و شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار) فهرست اولیه هیات انتخاب برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار را تشکیل داده بودند.
هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی اسکار 2020 از هنرمندان پیشنهادی خانه سینما، فرشته طائرپور (تهیه کننده)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، ابوالحسن داودی (کارگردان)، تورج منصوری (فیلمبردار)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مرتضی رزاق کریمی (تهیه کننده)، مهرزاد دانش (منتقد) تشکیل شد که رائد فرید زاده (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) به عنوان عضو حقوقی این جمع را همراهی می کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسکار سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟

یکی از گزینه‌های داخلی باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی فرهاد مجیدی بود که سرمربی سابق باشگاه تراکتور ضمن تشکر از مدیران این باشگاه پاسخ منفی داد.

به گزارش مشرق، تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد