Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@19:47:11 GMT

اراضی موقوفه، مانع توسعه شهر ورنامخواست

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۲۰۴

اراضی موقوفه، مانع توسعه شهر ورنامخواست

شهردار ورنامخواست گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این شهرداری و توسعه این شهر، اعلام موقوفه بودن بخشی از اراضی شهری است.

علیرضا اطهری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهر و مردم ورنامخواست را طرح موقوفه بودن زمین‌های شهری د انست و اظهار کرد: این طرح در سال‌های گذشته سبب شده توسعه و رونق شهر را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین رفع این معضل از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهری به‌ویژه نمایندگان مردم در دوره پنجم شورای اسلامی و مدیریت شهری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اداره اوقاف بخشی از اراضی شهر ورنامخواست را موقوفه می‌داند در یک سال اخیر اسنادی که در اختیار این سازمان بود بارها بررسی شد و با پیگیری‌های انجام شده کارشناسان اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک تهران از موقعیت و وضعیت اراضی شهری مورد ادعای طرح موقوفه بودن، بازدید کردند.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی زیادی بر موقعیت جغرافیایی و اسناد و اظهارنامه‌های موجود در خصوص وضعیت فعلی اراضی شهری ورنامخواست انجام شد و در نهایت اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در سال ۹۴ با قاطعیت اعلام کرد اراضی داخل محدوده این شهر وقف نبوده و اراضی موقوفه موجود مربوط به زمین‌های زراعی است.

اطهری‌فرد خاطرنشان کرد: ادارات‌کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که سه رکن مهم اظهارنظر در پرونده موقوفه بودن اراضی شهر ورنامخواست هستند، معتقند که باید مشکل ادعای موقوفه بودن اراضی شهری ورنامخواست به سرعت رفع و حق مردم استیفا شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این مشکل که مانع بزرگی در مسیر توسعه این شهر است در آینده نزدیک رفع و امکان اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی بیشتری فراهم شود.

کد خبر 386176

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان شهر ورنامخواست وقف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان