Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@02:51:55 GMT

کشف تخلف ۸۲ میلیارد ریالی در پرونده گندم‌های مفقودی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۲۴۴

کشف تخلف ۸۲ میلیارد ریالی در پرونده گندم‌های مفقودی

خبرگزاری میزان: هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از افزایش شاکیان پرونده معروف به پرهام آزادشهر خبر داد و گفت: قرار بود دادگاه علنی متهمان این پرونده به زودی برگزار شود که تلاش می‌کنیم این امر با تجمیع شکایت‌های جدید و ارسال آن به قاضی پرونده شعبه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، زودتر محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که این پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای بیش از سه هزار شاکی زیان دیده دارد که در حال رسیدگی است خاطرنشان کرد: اعتماد نابجای مردم در پرداخت پول بدون دریافت سند و رسید، از عوامل کندی در رسیدگی به پرونده است.

وی به پرونده کشف تخلف بزرگ فساد گندم در گلستان نیز اشاره و بیان کرد: در این پرونده که با تلاش شورای تامین استان به نتیجه رسید ۸۲ میلیارد ریال تخلف گندم کشف شد.

هاشمیان با بیان اینکه این پرونده هم به شعبه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی ارجاع شده است اظهار کرد: متخلفان در این پرونده به جای انبارداری، گندم‌هایی که دولت تضمینی از کشاورزان خریده بود را با محصول بی کیفیت خارجی جایگزین می‌کردند و به این روش پول‌های هنگفتی به جیب زدند.

به گزارش خبرگزاری میزان، ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری رئیس کل دادگستری گلستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر خبر داد و گفت: شناسایی اموال متهمان و توقیف آن در حال انجام است.

هاشمیان همچنین یکم مردادماه سال جاری نیز از ارجاع پرونده گندم‌های مفقودی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خبر داد و گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام تولید، عنوان اتهامی متهمان است.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: پرهام آزادشهر شاکیان پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده اند و پس از مدتی به علت ناتوانی در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از گرفتن نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی ۲ عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را در کاشان و شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

او افزود: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تالش و زندگی خود را از دست ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی