Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:00:33 GMT

تصاویر/ معلولیت تجسم اراده

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۶۳۹

تصاویر/ معلولیت تجسم اراده

توانبخشی به معنای بازتوانی و بازگرداندن توانایی‌های یک فرد به حالت حداکثر استقلال اطلاق می‌گردد.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در توانبخشی بر خلاف پزشکی هیچگونه دارویی تجویز نمی‌شودو تلاش می شود تا از برچسب زدن و تشخیص استفاده نشودو روند بازیافتن تواناییها تدریجی است. یادگیری های حرکتی از اصول پایه‌ای توانبخشی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیپوتراپی (Hippotherapy)یا توانمندی به کمک اسب یکی از روش های درمانی است که برای بهبودبیمارانی با طیف گسترده ای از نیازهای جسمی ، احساسی، ادراکی ،اجتماعی ،رفتاری و روانی از آن استفاده می شود. هیپوتراپی به علت سرگرم کننده بودن،مطبوع و فرح بخش بودن باعث می شود مراجعه کنندگان حس نکنند در حال کاردرمانی هستند. این روش یکی ازکارامدترین روش های درمانی است.حرکت موزون اسب، احساسی از توازن برای بیمار به وجود می آورد که این احساس، خاصیت بنیادینی از سیستم حرکتی انسان می باشد. همچنین باعث ثبات ،کنترل سرو گردن وبالابردن تعادل داینامیک می شود.این روش برای همه مراجعه کنندگان قابل استفاده است فقط در مورد کسایی که ضایع نخایی دارند باید محتاط تر عمل کرد. هیپوتراپی ازسال 1962در انگلستان شروع شده است و امروز در همه کشورهای دیگر رواج یافته است.ناصر نجاریون تنها درمانگرایرانی است که حدود هفت سال پیش این روش را در حیطه کاری خود وارد کرده است. ناصر نجاریون با تیم کاری خود در باشگاه سوارکاری اسواران به همراه سرمربی های ویژه و آشنا با معلولیت کا رمیکند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده