Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:47:05 GMT

کلاس‌های درس سمنان در اول مهر بدون معلم نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۶۵۷

کلاس‌های درس سمنان در اول مهر بدون معلم نیست

حسین رشیدی روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان سمنان براساس قانون از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و برگزاری آزمون، نیرو جذب می شود.

وی ادامه داد: افزایش ساعت کاری فرهنگیان و استفاده از نیروی حق التدریسی از دیگر راهبردهای برنامه ریزی شده برای جبران کمبود نیروی انسانی در مدرسه‌های استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برخی آموزش‌های فنی و مهارتی باید برون سپاری شود و هنرجو، در محیط واقعی کار آموزش‌ها را فرا گیرد و اجرای این قانون تا حدی مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را حل کرده است.

رشیدی افزود: با برون سپاری آموزش‌ها،  آموزش درس‌های تئوری در هنرستان‌ها و آموزش‌های عملی در مراکز فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های متولی مانند سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ۱۰ هزار و ۱۱ دانش آموز از ۲۲ هزار و ۱۲۳ دانش آموز استان سمنان در دوره متوسطه در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۰۰ هنرجو به شکل برون سپاری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان سمنان، تجهیزات مراکز فنی و حرفه‌ای به داخل هنرستان‌ها برده می‌شود و همین اقدام موجب شده تا در دورترین نقاط استان مانند میامی، بیارجمند، آرادان و ایوانکی کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی جبران شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید فرهنگ اشتباه نسبت به مهارت آموزی و هنرستان‌ به منظور اشتغالزایی و رونق تولید اصلاح شود.

۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دستکم پنج کارگاه آموزشی دارد.

۴۷.۳ درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند و استان سمنان در سوق دادن دانش آموزان به رشته‌های فنی  ۱۱.۲ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

بیش از هشت هزار معلم در یک هزار و ۱۰۰ مدرسه استان سمنان به ۱۲۰ هزار دانش آموز آموزش می‌دهند.

۷۴۰۸/۷۳۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:والدین کودکانی که شش سال آن‌ها تمام و کار سنجششان انجام شده، می‌توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir به صورت الکترونیکی نسبت به ثبت‌نام فرزندشان در کلاس اول اقدام کنند.

وی با بیان این که ۱۹  اردیبهشت  ثبت‌نام کلاس اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود؛ افزود: ثبت نام دانش آموزان اتباع پس از ثبت نام کلاس‌اولی‌های ایرانی آغاز می‌شود.

طریفی حسینی ادامه داد: دانش آموزانی که قصد جهش تحصیلی دارند باید با مراجعه به سازمان آموزش و پرورش استثنایی آزمون‌های هوش و استعداد را دهند. زمان ثبت نام این آزمون توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام می‌شود.

شایان ذکر است که تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نقاشی شاهکار معلم ژاپنی روی تخته سیاه کلاس
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت