Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:46:05 GMT

ارتش سوریه در آستانه بازگشایی راه اصلی حلب و دمشق است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۸۶۸

ارتش سوریه در آستانه بازگشایی راه اصلی حلب و دمشق است

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیروهای ارتش این کشور با در هم کوبیدن مواضع و مراکز تجمع تروریست ها در حومه ادلب توانسته اند مناطق بیشتری را در اطراف شهر مهم و راهبردی خان شیخون تحت کنترل خود در آورند.

پیشروی در غرب و شمال غرب خان شیخون

این در حالی است که یگان‌های ارتش سوریه در دو روز گذشته در پی آزادی روستاهای "عابدین"، "خربه عابدین" و "ام زیتون" در غرب شهر خان شیخون، در مسیر روستای "مدایا" در شمال غرب این شهر وارد درگیری‌های شدیدی با تروریست‌های "جبهه النصره" شدند که در جریان آن شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و عده ای نیز زخمی شدند و تعدادی از آنان به سمت مناطقی در عمق حومه جنوبی ادلب پا به فرار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطراف شهرک "التمعانه" نیز استحکامات و خطوط امدادرسانی گروه‌های تروریستی زیر آتش توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه قرار گرفته است.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه چهارشنبه گذشته در پی درگیری‌های شدید با گروههای تروریستی در محور  جنوبی ادلب، شهرک های "کفر عین"، "خربه مرشد"، و "المنطار" و نیز "تل عاس" را آزاد کردند.

اشراف خان شیخون بر مسیرهای اصلی ادلب

خان شیخون به دلیل مشرف بودن بر مسیرهای اصلی و حیاتی ادلب به مثابه حلقه وصل بین حومه شرقی، غربی و شمالی این استان است و آزادی آن گام نخست در بازگشایی مسیر استان حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه با دمشق خواهد بود.

دو استان حلب و ادلب در شمال سوریه قرار دارند. ادلب با بیش از سه میلیون نفر جمعیت در همسایگی ترکیه آخرین محل استقرار تروریست ها در سوریه است. تروریست‌ها بارها از آنجا سایر مناطق سوریه و غیرنظامیان را هدف قرار داده اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در مدرسه علمیه خواهران شهید غفاری ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و با زدن سفارت ایران زمینه را برای انتقام سخت فراهم کرد.

وی افزود: حمله به سفارتخانه یک کشور حمله به خاک آن کشور تلقی می‌شود به همین دلیل ایران از این حق برخوردار شد که به خاک اسرائیل حمله کند.

روانبخش گفت: ایران با برنامه‌ای بسیار حساب شده و با اطلاع دادن به همه کشور‌های همسایه و اروپایی و امریکایی حتی زمان پاسخ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم قم افزود: ایران به رغم تقاضای امریکا و اسرائیل و کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای انتقام سختی گرفت که در نوع خود تاکنون بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: موشک‌های ایرانی از لایه‌های مختلف عبور کرد و به هدف اصابت کرد.

روانبخش گفت: همه دنیا فهمیدند ایران می‌تواند رژیم اشغالگر را از روی زمین محو کند شعار ۲۵ سال نابودی اسرائیل یک شعار نیست بلکه واقعیت دارد.

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟