Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید احمدپناهی، فرزند سوم سیدجواد و زکیه، پانزدهم فروردین ۱۳۴۹ درمحله قدیرآباد شهر سمنان در خانواده‌ای پای‌بند و معتقد به احکام اسلامی دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، چهار برادر و یک خواهر داشت و پدرش نیز از کاسب‌های معتمد شهر سمنان بود.

این شهید دوره ابتدایی را در دبستان شهید دکتر چمران خواند و در سال ۱۳۶۳ ، پس از گذراندن دوم راهنمایی، به حوزه علمیه مهدیشهر رفت و یک سال بعد برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و به همین دلیل دوران سربازی را نگذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید احمدپناهی از جوانان کوشا و پرتلاش زمان خود بود و در کلاس‌های قرآن و مسابقات مختلف مدرسه و حوزه علمیه حضور پررنگ داشت.

زمستان سال ۱۳۶۵ با بمباران و موشک زدن عراق به شهرهای ایران از جمله قم، درس‌های حوزه مدتی تعطیل شد و او از فرصت استفاده کرد و به سمنان آمد و در پادگان شهید کلاهدوز، دوران آموزش نظامی را گذراند.

شهید احمدپناهی اولین بار از سوی سپاه سمنان در بیست و دوم بهمن ۱۳۶۵ همراه با تیپ۱۲ گردان روح الله، به عنوان بسیجی با برادرش، سیدجمال به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

این شهید جلیل القدر بعد از شرکت در عملیات کربلای پنج، با شهادت برادرش به خانه برگشت و در تیر ۱۳۶۶، برای بار دوم اعزام شد و در جزیره مجنون با مسئولیت کمک آرپی جی زن به دفاع پرداخت.

شهید احمدپناهی پس از چهار ماه و هفت روز دفاع از خاک میهن اسلامی در حالی که ۱۷ سال بیشتر سن نداشت، در بیست و نهم تیر ۱۳۶۶ با برخورد ترکش به کمر، در جزیره مجنون به مقام شهادت نائل شد.

این شهید گرانقدر در بخشی از وصیت‌نامه خود خطاب به زنان گفته است: خواهران  ایمان و حجاب خود را حفظ کنید که حجاب شما کوبنده‌تر از خون شهدا است.

پیکر مطهر شهید  احمدپناهی در گلزار شهدای زادگاهش واقع در امامزاده یحیی(ع)  در نزدیکی مزار برادرش شهید سید جمال سمنان به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.

با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت و معرفی کتاب و مفاخر استان از دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۴۰۸/۷۳۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایثار و شهادت شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی در سنگر دستگیر شد

سرهنگ محمود حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس همواره نسبت به آن تأکید دارد، درخواست کارت شناسایی معتبر از افرادی است که تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی به شهروندان مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مأمور یکی از ارگان‌های دولتی در بخش سنگر قصد اخاذی از اهالی و واحدهای صنفی را دارد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و شناسایی فرد مورد نظر مشخص شد، متهم با غصب عنوان خود را مأموران یکی از ارگان‌های دولتی معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری متهم داخل منزلش و کشف یک دستگاه بی‌سیم غیرمجاز خبر داد و بیان‌داشت: متهم ۳۵ ساله با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری مردم با پلیس از آن‌ها خواست در صورت مواجهه با افرادی که خود را مأمور ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند، قبل از پاسخگویی نسبت به رؤیت کارت شناسایی این افراد اقدام و هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6097364

دیگر خبرها

  • ببینید | نماز جماعت بر عرشه ناو شهید ناظری سپاه
  • تقوی: جایی برای حسرت نگذارید/ عبادی‌پور فرمانده تیم والیبال است
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران