Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@02:54:49 GMT

چهارشنبه های امام رضایی با «امین الله»

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۲۴۵۸

چهارشنبه های امام رضایی با «امین الله»

نماز مغرب و عشا تمام شده است. پیرمرد، سجاده‌اش را آرام جمع می‌کند تا راهی خانه بشود. نمازگزارها هر کدام مشغول کاری هستند. یکی ذکر می‌گوید و دیگری قرآن می‌خواند...

محمد حسین مروج کاشانی/

نماز مغرب و عشا تمام شده است. پیرمرد، سجاده‌اش را آرام جمع می‌کند تا راهی خانه بشود. نمازگزارها هر کدام مشغول کاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی ذکر می‌گوید و دیگری قرآن می‌خواند. امام جماعت برعکس دیگر شب‌ها همچنان روی سجاده‌اش نشسته است. جوان‌های مسجد هم همچنان نشسته‌اند. چند لحظه بعد یکی‌شان میکروفن را از روی زمین برمی‌دارد. پیرمرد، سجاده را زمین می‌گذارد و می‌نشیند. یکی از جوان‌ها می‌خواند که: اَلسَّلامُ عَلَیک یا اَمینَ اللَّهِ فی اَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلی عِبادِهِ...

مسجد ناگهان، حال دیگری پیدا می‌کند. پیرمرد خودش را می‌بیند که در صحن انقلاب نشسته و دارد زیارت‌نامه می‌خواند. رو به ایوان طلا می‌خواند که: اَلسَّلامُ عَلَیک یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ. یادش می‌آید که چندین سال است نتوانسته به زیارت برود. گرمی اشک‌ها مجال نمی‌دهد. بریده بریده تکرار می‌کند که: اَشْهَدُ اَنَّک جاهَدْتَ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَعَمِلْتَ بِکتابِهِ، وَاتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِیهِ....

اجرای طرح «سلام بر امام» در 5 هزار مسجد کشور

طرح «سلام بر امام»، طرح قرائت زیارت امین‌الله است که چهارشنبه‌های هر هفته در همه مساجد کشور برگزار می‌شود. با اجرای این طرح در چهارشنبه‌های امام رضایی با قرائت زیارت امین‌الله دل‌های تمام عاشقان و دلدادگان همزمان با حرم مطهر رضوی در سراسر کشور به بارگاه حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) متصل می‌شود.

این را مهدی رجب‌پور می‌گوید که مسئول این طرح در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی است.

او به پیشینه این طرح هم اشاره می‌کند و می‌گوید: ایده و نگاه اولیه این طرح در دهه کرامت سال گذشته کلید خورد و با تشکیل دبیرخانه طرح «سلام بر امام» و با همکاری امور مساجد فعالیت این طرح به شکل جدی‌تری دنبال شد. در دهه کرامت سال ۹۷ همه مساجد و مراکز فرهنگی به این طرح پیوستند و همزمان با ایام دهه کرامت سال جاری نیز این طرح به طور ملی کار خود را آغاز کرد.

رجب‌پور طرح «سلام بر امام» را نمونه و پیوندی از یک نهاد با تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی ذکر می‌کند و می‌افزاید: حالا 5هزار مسجد در سراسر کشور در حال اجرای این طرح هستند.

او تأکید می‌کند: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‎ها و نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی این طرح در سه سال آینده در گستره عظیمی از مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه‌ها، زندان‌ها و مدارس اجرایی خواهد شد.

طرح «سلام بر امام» نمونه‌ای از تولید فناوری‌های فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی می‌گوید: طرح «سلام بر امام» یکی از فناوری‌های فرهنگی به شمار می‌رود که به همت این سازمان، مرکز امور مساجد و سایر نهادهای فرهنگی تنظیم و اجرا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معتقد است باید با حفظ اصالت‌ها و آموزه‌های دینی به فناوری‌های فرهنگی دست یابیم.

او می‌گوید: امروز در شرایطی گرد آمده‌ایم که رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را خطاب به ملت ایران صادر و گام‌های 40 سال دوم انقلاب اسلامی را در این بیانیه مطرح کردند.

وی می‌افزاید: سه نکته بسیار مهم و اساسی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در این بیانیه مطرح شده است که باید به آن توجه کرد، ما به عنوان فعالان انقلاب و با در اختیار داشتن آموزه‌های ناب اسلامی باید شرایط تحقق گام دوم انقلاب را فراهم آوریم.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب سیمای دستاوردهای انقلاب اسلامی ترسیم شده، می‌افزاید: موفقیت‌های کشور در 40 سال اول انقلاب در عرصه‎های مختلف را مرهون این هستیم که در عرصه فرهنگ، ظرفیت‌های خوبی داشته و داریم.

این مقام مسئول تصریح می‌کند: لازم است در 40 سال دوم انقلاب بیش از گذشته به فکر تولید و تکثیر فناوری‌های فرهنگی باشیم، ما ظرفیت‌های بسیار بی‌بدیلی همچون قرآن و عترت را در اختیار داریم که باید با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها به فناوری‌های جدید فرهنگی برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد خاطرنشان می‌کند: طرح «سلام بر امام» دریچه‌ای بود که از مشهد آغاز و در سراسر کشور تکثیر شد همچنین این طرح نمونه‌ای از فناوری‌های فرهنگی و مورد نیاز اقشار مختلف جامعه است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، زیارت حرم امام رضا(ع) را ظرفیت بی‌نظیری می‌داند که در صورت توجه به این ظرفیت در زندگی هیچ بن‌بستی باقی نمی‌ماند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی می‌گوید: امروز جامعه نیازمند و تشنه فرهنگ و سیره رضوی است و اگر ضعفی وجود دارد به دلیل فاصله ایجاد شده میان مردم و فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب و تدبیر تولیت آستان قدس رضوی، باید در مسیر توسعه فرهنگ بر اساس سنت و سیره معصومین(ع) حرکت کنیم، تأکید می‌کند: طرح «سلام بر امام» زمینه‌ای برای بهره‌گیری از این ظرفیت بی‌نظیر است.

«سلام بر امام» طرحی برای تبیین و ترویج زیارت امین‌الله

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی می‌گوید: هر مجموعه فرهنگی که در کشور موفق بوده است پیوند عمیقی با امام رضا(ع) داشته است. در نتیجه ایجاد شرایط نزدیکی بیشتر مردم با امام رضا(ع) زمینه‌ساز رشد اعتقادی جامعه است و طرح سلام بر امام نیز از این جهت انجام می‌گیرد.

او که نهاد متبوعش، یکی از ارکان اجرای این طرح است، می‌گوید: تمام تلاش ما این بوده که این طرح در سطح ملی انجام شود. گاه می‌بینیم که برخی از مناسک و آیین‌های دینی ما مورد غفلت قرار می‌گیرد در صورتی که لازم است به این موضوعات توجه بیشتری شود. زیارت امین‌الله یکی از این موارد است که باید به آن توجه بسیاری شود؛ چراکه زیارت همه معصومین با این زیارت ممکن است و می‌خواهیم با طرح سلام بر امام این زیارت را در همه مساجد و مراکز فرهنگی داشته باشیم.

باباخانی می‌افزاید: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه‌اش این است که هر کانون فرهنگی که برنامه و طرح جذابی داشته باشد به گونه‌ای کمک کند که طرح آن به سرانجام برسد. البته باید بگویم که این حمایت مالی نیست بلکه سازمان تبلیغات به صورت معنوی در کنار کانون مورد نظر قرار گرفته و سعی می‌کند که مشکلات را با ایجاد ارتباط و مسائلی از این دست حل کند. به نوعی یک حمایت همه‌جانبه معنوی انجام گرفته تا کار به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری یک سنت حسنه، کار سختی است و برای تحقق آن باید موارد مختلفی رعایت شود، ادامه می‌دهد: فضای طرح سلام بر امام باید مردمی پیش برود تا به فرهنگ تبدیل شود. ما در این راه از کمک همه استفاده می‌کنیم؛ چراکه امام رضا(ع) نقطه وحدت همه ماست.

حجت‌الاسلام باباخانی می‌گوید: میل تمام آحاد جامعه به معنویت و اتصال به ‌وجود مبارک امام رضا(ع) است. از این رو زیارت این امام همام ظرفیت‌ بسیار مناسبی برای پایه‌گذاری سنت‌های خوب است.

او تأکید می‌کند: امام رضا(ع) محور تمامی فعالیت‌های فرهنگی است که در کشور عرضه می‌شود. یک کار فرهنگی موفق باید بر اساس گرایش و فضای دلی صورت گیرد و تمامی فعالیت‌های فرهنگی یک جذبه دارد و آن هم وجود مبارک امام رضا(ع) است.

باباخانی می‌گوید: انتخاب زیارت امین‌الله و اجرای طرح «سلام بر امام» ظرفیت و ذوق هنری بسیار خوبی است که امیدوارم در گام بعد در ادارات و مراکز عمومی سراسر کشور نیز اجرایی شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح سلام بر امام زیارت امین الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

شاید بسیاری از زائران آستان حضرت عبدالعظیم (ع) ندانند که در روایات از ائمه(ع) آمده که ثواب زیارت آن حضرت برابر با زیارت امام حسین(ع) است اما چرا حضرت عبدالعظیم (ع) راهی شهر ری شدند و چه نقشی در ترویج معارف دین در این منطقه داشته و چگونه به جایگاهی رسیدند که چنین مورد عنایت و لطف ائمه(ع) قرار گرفتند؟

حجت‌الاسلام ابوالفضل حافظیان، نویسنده «مأخذشناسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و شهر ری» که فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی کتابخانه حضرت عبدالعظیم را برعهده داشته است به معرفی تعدادی از کتاب‌هایی پرداخت که در خصوص حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته شده است و گفت: شیخ عزیزالله عطاردی کتابی با عنوان «عبدالعظیم حسنی حیاته و مسنده» (زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و روایات او) نوشته است که کتاب ارزشمندی است. همچنین کتاب احوال حضرت عبدالعظیم حسنی نوشته شده توسط علی قلی‌میرزا اعتماد السلطنه قاجار که اخیراً به چاپ رسیده و کتاب «جنات النعیم فی احوال سیدالشریف عبدالعظیم»، نوشته مولامحمد اسماعیل کزازی اراکی نیز از دیگر کتاب‌های خوب در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) است. این کتاب قبلاً به صورت چاپ سنگی چاپ شده بود اما بعدها در کنگره حضرت عبدالعظیم حسنی با تصحیح و شکل جدید به چاپ رسید که در این کتاب به صورت مفصل به شخصیت آن حضرت پرداخته شده است.
 

پیدا شدن نسخه کهن روایات حضرت عبدالعظیم

وی با اشاره به اینکه در خصوص حدیث عرض دین نیز مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی  در کتابی به شرح این حدیث پرداخته‌ گفت: اخیراً در کتابخانه‌ای در خارج از ایران نسخه خطی کهنی پیدا شده که روایاتی که حضرت عبدالعظیم(ع) روایت کرده‌اند در آن آمده بود. این جزوه نیز تصحیح و به چاپ رسیده است.

این متخصص کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد منابع کهنی در خصوص حضرت عبدالعظیم(ع) وجود داشته باشد که هنوز شناسایی نشده است؟ گفت: بله؛ حتماً منابعی در تاریخ اهل بیت(ع) وجود دارد که هنوز شناسایی نشده‌اند یا نسخه‌ای از آن به دست نیامده است. کتاب‌هایی وجود دارد که به صورت مستقل به شخصیت ایشان پرداخته و کتاب‌هایی نیز داریم که در خصوص اصحاب و روایات ائمه(ع) نوشته شده است که در این کتاب‌ها نیز از حضرت عبدالعظیم(ع) یاد شده و روایاتی که ایشان نقل کرده‌اند را بیان کرده‌اند. در کتاب‌هایی که برای شرح حال رُوات نوشته شده است نیز نام عبدالعظیم(ع) آمده و از مراتب علمی و معنوی ایشان نیز سخن گفته شده است.

حجت‌الاسلام حافظیان در پاسخ به این سؤال که چرا حضرت عبدالعظیم(ع) ری را به عنوان مقصد هجرت خود انتخاب کرده بود؟ گفت: آن حضرت از سوی ائمه(ع) به شهرها و سرزمین‌های مختلف رفته و به تبلیغ دین می‌پرداخت. به همین جهت خلیفه عباسی قصد کشتن ایشان را داشت و حضرت عبدالعظیم در حال خوف و ترس از سامرا خارج شدند و تصمیم گرفت به سمت ایران بیاید.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که بزرگانی از اهل بیت(ع) و اصحاب ائمه(ع) ایران را برای هجرت انتخاب می‌کردند این بود که دوست داشتند به دیدار و زیارت امام رضا(ع) بروند و لذا امامزادگان فراوانی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که به قصد زیارت امام رضا(ع) وارد ایران شدند اما در بین راه در اثر بیماری وفات یافته‌اند و یا به شهادت رسیدند.
چرا حضرت عبدالعظیم به ری مهاجرت کرد

این پژوهشگر و مؤلف یکی از دلایل انتخاب ری توسط حضرت عبدالعظیم(ع) را ارتباطات خوب مردم ری با ائمه(ع) عنوان کرد و گفت: مردم ری با امام جواد(ع) در ارتباط بودند و سؤالات خود را برای ائمه اطهار(ع) ارسال می‌کردند. رسول جعفریان کتابی به نام مکتب و میراث شیعیان ری نوشته است که در این کتاب به علت مهاجرت حضرت عبدالعظیم(ع) به ری و ارتباط اهالی آن با ائمه اطهار اشاره کرده است. بنابراین شهر ری می‌توانست محل مناسبی برای ورود حضرت عبدالعظیم(ع) باشد و ایشان از دست حکومت عباسی در امنیت باشد.

وی ادامه داد: طبق روایاتی نیز امام رضا(ع) دستور دادند که حضرت عبدالعظیم(ع) به ری بروند و معارف دینی را در آنجا تبلیغ کنند. البته ممکن است این دستور از سوی امام هادی(ع) صادر شده باشد. شهر ری بعد از این تاریخ نیز مرکز شیعه بوده و مدارس شیعی در آنجا وجود داشته و بزرگان زیادی از آنج برخاسته‌اند مثل مرحوم کلینی و شیخ صدوق که این نشان می‌دهد شهر ری مرکزی برای تشیع در جهان اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام حافظیان در پاسخ به این سؤال که چند سال حضرت عبدالعظیم در ری حضور داشتند؟ گفت: بر اساس آنچه در کتاب‌های تاریخی آمده حدس زده می‌شود که ایشان در حدود سال‌ 250 قمری به ایران آمده است. وفات ایشان را برخی از بزرگان در سال 252 قمری ذکر کرده‌اند. بنابراین حدود یک سال یا کمی بیشتر در ری بودند؛ البته مدتی نیز به صورت مخفیانه در منزل یکی از شیعیان زندگی می‌کردند و گاهی به صورت پنهانی از منزل خارج می‌شدند و به زیارت حضرت حمزه می‌رفتند و می‌فرمودند ایشان از اولاد امام کاظم(ع) است.


وی افزود: یکی از دلایلی که ایشان به ری آمد این است که مرقد امامزادگان در آنجا بوده و این مسئله نشان‌دهنده ارادت مردم ری به اهل بیت(ع) است. بعد از مدتی زندگی مخفیانه، مردم با حضرت عبدالعظیم(ع) آشنا می‌شوند و برای دریافت معارف دینی نزد ایشان می‌روند.

نویسنده کتاب «رسائل فی درایة الحدیث» ادامه داد: روایاتی که ایشان از اهل بیت(ع) نقل کرده‌اند به خصوص حدیث عرض دین که در آن معارف اسلامی درج شده است جنبه آموزشی مهمی برای شیعیان در طول تاریخ و به خصوص برای شیعیان آن عصر داشته است.
نسبی که به امام حسن مجتبی می‌رسد

وی به نسب حضرت عبدالعظیم (ع) نیز اشاره کرد و گفت: نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد و ایشان ارتباط بسیار زیادی با امام جواد(ع) و امام هادی(ع) داشتند و بیشتر وقتشان را در همراهی با ائمه اطهار(ع) می‌گذرانده و معارف دینی را از حضرات کسب و به مردم منتقل می‌کرده است؛ بنابراین وقتی چنین شخصیتی وارد شهری شود که مردم آن شهر نیز علاقه‌مند به معارف شیعه هستند، خیلی می‌تواند مؤثر واقع شوند.

این مؤلف و پژوهشگر دینی عنوان کرد: شخصی نزد امام هادی(ع) رفت و سؤالاتی در خصوص معارف دینی پرسید؛ امام هادی(ع) وی را به حضرت عبدالعظیم(ع) ارجاع داد و فرمود شما که در شهر ری شخصیتی مثل عبدالعظیم دارید، سؤالاتتان را می‌توانید از وی بپرسید. این مسئله نشان می‌دهد که حضرت عبدالعظیم(ع) این موقعیت را داشته که به ترویج احکام دینی بپردازد.

حجت‌الاسلام حافظیان خاطرنشان کرد: اطلاعات تاریخی گسترده‌ای در خصوص فعالیت‌های آن حضرت در آن دوران در شهر ری نداریم اما وجود چنین شخصیتی در شهر ری می‌تواند واسطه مستقیمی با اهل بیت(ع) برای مردم باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ائمه(ع) بعد از وفات حضرت عبدالعظیم(ع) تلاش می‌کردند که ایشان را به مردم بشناسانند؟ گفت: در روایات است که زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) در ثواب با زیارت امام حسین(ع) برابری می‌کند. همچنین نقل شده است که کسی که به زیارت ایشان برود بهشت بر او واجب می‌شود؛ این روایات نشان می‌دهد حتی پس از وفات حضرت عبدالعظیم(ع) ائمه(ع) تلاش می‌کردند ایشان را به مردم بشناسانند.
حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محل استجابت دعا

این پژوهشگر ادامه داد: بیشتر علمای شیعه و رجالیون در کتاب‌هایشان به مقامات حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرده‌اند و بزرگانی مثل مرحوم میرداماد فرموده‌اند که حرم حضرت عبدالعظیم (ع) محل استجابت دعا است. اینکه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را توصیه می‌کردند نشان‌دهنده عظمت شخصیت ایشان است و این ظرفیت وجود داشت که مرقد ایشان محوریتی برای اجتماعات شیعیان پیدا کند.

وی در خصوص اینکه چرا در حدیث آمده است که زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) در ثواب، شباهت به زیارت امام حسین(ع) دارد، گفت: علمای بزرگ در این خصوص دلایل مختلفی را بیان کرده‌اند. جناب شیخ صدوق این روایت را در ثواب‌الاعمال آورده است. در کامل‌الزیارات نیز این حدیث آمده است. در لئالی الاخبار از امام رضا(ع) نقل شده است که «هر کسی بعد از وفاتم مرا زیارت کند من برای او بهشت را ضمانت می‌کنم و کسی که قادر بر زیارت من نیست پس به زیارت برادرم عبدالعظیم حسنی در ری برود» که نشان‌دهنده عظمت شأن و مقام ایشان است. همچنین در همین کتاب آمده است که امام رضا(ع) فرموده است اگر عاجز شدید از زیارت جدم حسین(ع) سید زاهد عابد جناب عبدالعظیم را در ری زیارت کنید که این کفایت می‌کند تو را از زیارت سیدالهشداء (ع).

حجت‌الاسلام حافظیان ادامه داد: یکی از ادله‌ای که برای مشابهت زیارت حضرت عبدالعظیم با زیارت سیدالشهداء(ع) نقل شده این است که در زمان امام هادی(ع) حکومت عباسی برای زیارت امام حسین(ع) شرایط بسیار سختی در نظر گرفته بودند و چه بسا شیعیانی که در راه زیارت سیدالشهداء به شهادت می‌رسیدند. به دلیل اینکه زیارت حضرت سیدالشهداء از بلاد مختلف بسیار سخت و تهدید آمیز و برای شیعیان خطرناک بود، ائمه(ع) شیعیان علاقه‌مند به زیارت سیدالشهداء را ترغیب می‌کردند که به زیارت حضرت عبدالعظیم بروند که وی هم از بزرگان منسوب به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: البته احادیث مشابه این حدیث نیز در منابع شیعی آمده است. مثلاً از امام رضا(ع) نقل شده است که هر کس خواهرم حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند این است که مرا زیارت کرده است. پس زیارت منسوبان به اهل بیت(ع) همانند زیارت خود اهل بیت(ع) ثواب دارد و چون به خاطر محبت به اهل بیت(ع) به زیارت بستگان اهل بیت(ع) می‌روند این ثواب زیارت اهل بیت(ع) را درک می‌کنند.

حجت‌الاسلام حافظیان تصریح کرد: البته این حدیث دلالت بر این نمی‌کند که شأن حضرت عبدالعظیم دقیقا برابر با امام حسین(ع) باشد. بلکه این معنا را می‌رساند که چون زیارت امام حسین(ع) در آن زمان مشکل بوده به جهت اینکه شیعیان علاقه‌مند به اهل بیت(ع) محل اجتماعی با هم داشته و به یاد اهل بیت(ع) باشند به آنها توصیه می‌شد که به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) بروند.

وی در پایان تصریح کرد: در هر محلی وقتی امامزاده‌ای به خاک سپرده شده در طی قرون آنجا محل اجتماع شیعیان بوده و تأثیر ژرفی بر بقای شیعه داشته است.
 

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)